فتوای عجیب مفتی سعودی درباره زنان

فتوای عجیب مفتی سعودی درباره زنان
شنبه 5 آذر 1390 - 17:10

درحاليکه بي بندو باري شبکه هاي ماهواره اي سعودي در برخي زمينه ها گوي سبقت را حتي از برخي شبکه هاي غربي ربوده است، يک مفتي بارز سعودي در فتوايي عجيب خواستار جلوگيري از شرکت زنان اين کشور در بازي هاي المپيک شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "شيخ محمد العريفي" عضو انجمن علماي مسلمان خواستار به کارگیری همه روش هاي قانوني براي جلوگيري از مشارکت زنان عربستاني در بازي هاي المپيک شد.

العریفی تاکید کرد: "شاهزاده نواف بن فيصل ریيس سازمان ملي جوانان عربستان هرگز راضي نخواهد بود که همسر يا دخترش جزو شرکت کنندگان در بازي هاي المپيک باشد. بنابراين بايد براي حفظ آبرو و عفت خواهران مسلمانش تلاش کند".

محمد العريفي در بيانيه اي که امروز منتشر شد، نوشته است: "شرکت زنان در بازي هاي جهاني المپيک يا بازي هاي عمومي داخلي يا خارجي کم کم به تساهل در کشف حجاب آنان، و تسامح در زمينه نوع لباس و پوشش آنها و همچنين تنگ تر و بدن نما شدن اين پوشش خواهد انجاميد".

وي افزود: "عربستان نه تنها با ساير کشورهاي جهان تفاوت دارد، بلکه از ويژگي هاي خاصي برخوردار است. قبله مسلمانان در این کشور قرار دارد؛ عربستان مهد رسالت و محل نزول وحي است. بنابراين همه مسلمانان اين حق را بر گردن ما دارند که شاهد التزام صادقانه به اسلام و احترام به تعاليم اسلام باشند.

 

لازم به ذکر است امير نواف بن فيصل روز 22 نوامبر جاري اعلام کرده بود که حداقل 10 درصد از اعضاي کاروان ارسالي عربستان به المپيک لندن را زنان تشکيل خواهد داد.

"آنيتا ديورانتز" رئيس کميته بين المللي المپيک، در پیامی خطاب به عربستان، برونئی و قطر، تهديد کرده بود، هر کشوري که زنان در کاروان شرکت کننده آن در بازي هاي المپيک نقش فعالي نداشته باشند، از شرکت در مسابقات محروم خواهد شد؛ و مانند گذشته اجازه نمی دهد که ورزشکاران زن به صورت نمایشی در اين بازي ها شرکت کنند.

برونئي و قطر اعلام کرده اند تيم هاي بانوانشان را به اين بازي ها خواهند فرستاد. اما موضع رسمي عربستان در اين زمينه تاکنون اعلام نشده است.

رسانه هاي عربستاني اعلام کرده بودند تيم هاي بانوان اين کشور در المپيک 2012 لندن شرکت خواهند کرد.

 

زنان عربستانی تا کنون بارها در فراخوانها و فعالیتهای متعددی تلاش کرده اند، به پاره ای حقوقشان در جامعه مانند حق رانندگی دست یابند؛ امری که آنها را با مجازاتهای زندان و یا شلاق مواجه کرد.

محدودیت زنان عربستانی در جامعه تا حدی است که آنها حتی برای انجام کارهای روزمره و خرید و یا مسافرت باید شخصی را بعنوان قیم، همراه داشته باشند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها