نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد

بررسی پرداخت درآمدهای تشکیلات خودگردان

بررسی پرداخت درآمدهای تشکیلات خودگردان
سه شنبه 8 آذر 1390 - 10:35

نخست وزير رژيم اشغالگر قدس اعلام کرد: تل آويو احتمال تحويل درآمدهاي مالياتي تشکيلات خودگردان فلسطين را بررسي مي کند، اين درآمدها از اول نوامبر سال جاري و درست پس از موافقت سازمان تربيتي، علمي و فرهنگي ملل متحد "يونسکو" با عضويت کامل فلسطين در اين سازمان بلوکه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، کابینه امنیتی اسرائیل بارها به منظور تجدید نظر در تصمیم مربوط به بلوکه کردن این دارایی ها تشکیل جلسه داد، ولی به خاطر عضویت فلسطین در یونسکو تصمیم به تداوم بلوکه کردن این دارایی ها گرفت.

سخنگوی دفتر نخست وزیری دولت عبری در جمع خبرنگاران گفت:« نتانیاهو به کمیسیون مناسبات خارجی و دفاع کنست ابلاغ کرد که امکان دارد این درآمدها را تحویل تشکیلات رام الله دهد.» 

از سوی دیگر، نتانیاهو ضمن کم اهمیت جلوه دادن مذاکرات اخیر رهبران جنبش های مقاومت اسلامی حماس و فتح در قاهره برای پیشبرد روند آشتی ملی، گفت:« این مذاکرات نتایج ملموسی داشت.»

رژیم صهیونیستی از فلسطینیان بابت انتقال کالاهای خود از گذرگاه ها و بنادر تحت سیطره نیروهای ارتش عبری مالیات اخذ می کند و آن را به این تشکیلات تحویل می دهد و این اقدام در چارچوب توافقنامه اقتصادی امضا شده با تشکیلات رام الله در قالب توافقنامه اسلو صورت می گیرد.

گفتنی است که ارزش این درآمدها در سال به 700 میلیون یورو می رسد که دو سوم بودجه این تشکیلات را تشکیل می دهد و این تشکیلات حقوق 150 هزار کارمند را از محل این درآمدها پرداخت می کند.

افزودنی است که سران تل آویو در ماه می گذشته پس از امضای توافقنامه آشتی ملی میان جنبش های فتح و حماس از تحویل 300 میلیون شیکل به این تشکیلات خودگردان خودداری کرد و این مبلغ را بلوکه کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها