دادگاه حریری لبنانی‌ها را دوباره به اختلاف انداخت

دادگاه حریری لبنانی‌ها را دوباره به اختلاف انداخت
جمعه 11 آذر 1390 - 14:25

درحاليکه برخي از گرو هاي سياسي لبنان موافقت نخست وزير با تأمين هزينه دادگاه بين المللي تروررفيق حريري را عامل مهمي براي جلو گيري از بي ثباتي اين کشور قلمداد کرده اند؛ شهروندان و برخي ديگر از گروه هاي سياسي بر مخالفت قاطع خود با اين اقدام نخست وزير تاکيد مي کنند.

"قاسم هاشم" عضو فراکسيون توسعه و آزادي مجلس نمايندگان لبنان درمصاحبه با خبرنگار العالم در بیروت گفت: موافقت با تأمين هزينه دادگاه علاوه بر پایان اختلافات درباره مسأله حمايت مالي، لبنان را از کشمکش هاي سياسي نجات داد.

فؤاد سنيوره نخست وزير اسبق لبنان دراینباره گفت: تأمين هزينه دادگاه رفيق حريري و همکاري با اين دادگاه نشان داد، هر حرف و حديثي درباره عدم همکاري و تسليم نکردن متهمان به دادگاه به هيچ وجه پذيرفتني نيست.

تعدادی از شهروندان لبنانی هم درمصاحبه با  خبرنگار شبکه خبري العالم ، مخالفت خود را  با اقدام ميقاتي نخست وزیر درمورد پذیرش تامین مالی اعلام کرده، واظهار داشتند این  کار نخست وزیر، به این دادگاه سياسي مشروعيت مي بخشد .

این درحالی است که حزب الله لبنان با کمک مالی به دادگاه حریری مخالف است .

سید حسن نصرالله دیشب در سخنانی که به مناسبت دهه اول محرم اظهار داشت: دادگاه بین المللی ویژه ترور رفیق حریری یک دادگاه غیرقانونی و اسرائیلی - آمریکایی است، که هدف آن ضربه زدن به مقاومت است.

وی افزود: ما تحت هر شرایطی با تعامل با این دادگاه یا حمایت مالی از آن مخالفیم و اگر کابینه و پارلمان لبنان درباره حمایت مالی از دادگاه حریری نشست برگزار کنند، به آن رای منفی خواهیم داد، چرا که با پرداخت پول ملت برای تامین مالی دادگاه حریری مخالفیم.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها