طرح رژيم صهيونيستی برای ساخت 650 واحد مسكونی جديد

طرح رژيم صهيونيستی برای ساخت 650 واحد مسكونی جديد
يکشنبه 13 آذر 1390 - 05:32

شهرداري صهيونيستي قدس اشغالي، با ساخت 650 واحد مسكوني جديد در شهرك "بسگات زئيف" كه در سال 1985 در اراضي بيت حنينا و حزما واقع در شمال شهر قدس احداث شده است،‌ موافقت نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از مركز اطلاع رسانی فلسطين، يك كارشناس نقشه برداری و شهرك سازی خاطر نشان كرد كه طرح شهرك سازی مذكور به تصويب رسيده است و واحد های مسكونی جديد ضمن پروژه ساخت 58 هزار واحد مسكونی تا سال 2020 احداث خواهند شد، حال آنكه شهرداری قدس اشغالی به منظور تداوم طرح های شهرك سازی خود، اقدام به اصلاح اين طرح نموده و آن را تا سال 2030 ادامه خواهد داد.

"خليل تفكچی" افزود كه طرح مذكور شامل مناطق تجاری و سازمان های عمومی و واحد های مسكونی خواهد بود، اين در حالی است كه ساخت منطقه صنعتی كه شهرداری قدس اشغالی 300 دونم از زمين های فلسطينيان را در منطقه حزما و بيت حنينا برای احداث آن مصادره كرده بود، لغو شده است و قرار بر اين شده كه در اين اراضی صدها واحد مسكونی جديد برای صهیونیست ها ساخته شود.

اين كارشناس فلسطينی تاكيد كرد كه اين سومين اعلاميه صهيونيست ها از ابتدای سال جاری به منظور توسعه شهرك "بسگات زئيف" خواهد بود.

تفكچی خاطر نشان كرد كه رژيم صهيونيستی زمين هايی را كه به منظور توسعه شهرك "بسگات زئيف" مصادره كرده است، هموار نموده و تا زمان پايان اقدامات خود، آن را به شکل موقت به عنوان پارکینگ استفاده می کنند.

وی ضمن اشاره به عمليات احداث خيابان بيستم كه مساحت زيادی از اراضی شهروندان "بيت حنينا" را مصادره كرده است، تاكيد كرد كه بولدوزرها به طور شبانه روزی كار می كنند تا طی 6 ماه آينده كار ساخت اين خيابان را به پايان برسانند.

تفكچی تصريح كرد كه كار ساخت خيابان بيستم مراحل پايانی خود را طی می كند، به گونه ای كه مراجع رژيم صهيونيستی دو طرف پلی را كه شهرك "بسگات زئيف" را به خيابان كمربندی شماره 443 "مودعين ـ تل آويو" پيوند می دهد احداث كرده اند. اين طرح به پروژه خيابان بيستم معروف است و بيت حنينا را به دو بخش تقسيم خواهد كرد و مساحت زيادی از اراضی آن را مصادره كرده و آن را به خيابان مذكور ملحق خواهد كرد كه هدف صهيونيست ها از اين طرح، كاستن از بحران راه ها و سرعت بخشيدن به تردد به شهرك های صهيونيستی در بخش شرقی قدس و به ويژه وسط و شمال بخش شرقی قدس خواهد بود.

وی افزود كه رژيم صهيونيستی در پی احداث خيابانی است كه محله های شمال شرقی شهر بشار ( مناحيم بيگن) را كه محلی اصلی تردد به شمار می رود به هم پيوند می دهد و اين بخشی از سياست تقويت رابطه و پيوند محله های واقع در پشت خط سبز و ديگر بخش های اين شهر است كه در سال 1967 اشغال شده است.

اين كارشناس نقشه برداری و شهرك سازی تاكيد كرد: كاملا واضح است كه هدف از طرح مذكور، تقويت سلطه رژيم صهيونيستی بر قدس و تغيير آثار و نشانه های عربی اسلامی آن به گونه ای مخالف با قوانين بين المللی و قطعنامه های سازمان ملل خواهد بود.

وی تصريح كرد: محله هايی كه به خيابان جديد مرتبط خواهند شد، عبارتند از شهرك های "بسگات زئيف"، "پيامبر يعقوب"، "عناتوت"، "شعفاط" و بيت حنينا. همچنين پروژه "خيابان 20" محله های شمالی قدس را با خيابان "443" كه در برخی مناطق كرانه باختری قطع خواهد شد، پيوند خواهد

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها