حمایت انقلابیون یمن از ابتکار حوثی ها

حمایت انقلابیون یمن از ابتکار حوثی ها
سه شنبه 15 آذر 1390 - 13:47

انقلابيون يمن در ميدان التغيير صعده، ابتکار حوثي ها براي آتش بس و رفع محاصره از افراد مسلح سلفي در دماج را تحسين کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، حوثي ها  پس از اعلام آتش بس، ابتکاري جديد را براي آرام کردن اوضاع در منطقه دماج، طبق سازشی سياسي تحت نظارت شيخ "فارس مناع" استاندار صعده ارائه کردند.

بر اساس ابتکار حوثی ها، سلفي ها برای جلوگیری از فتنه های فرقه ای، باید پايگاههاي نظامي را که در گذشته بر آنها مسلط شده بودند، به نيروهاي نظامي بي طرف واگذار کنند.

حوثيها همچنين بر ادامه حمايت از انقلاب یمن تا تحقق همه اهداف آن تاکيد کردند.

"جمال الاصبحي" سخنگوي هيات جوانان التغيير در صعده در گفتگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: ما از طرف جوانان انقلاب مي گوييم که اين ابتکار بسيار قوي حوثي ها براي رفع محاصره منطقه دماج و آتش بس، بازتابي بسيار خوب در يمن خواهد داشت.

در پاسخ به دعوت حوثيها، کميته هايي متعدد به صعده وارد شدند، تا از واقعيت اوضاع در دماج مطمئن شوند؛ همچنين اجازه ورود مواد غذايي به سلفي ها داده شد.

حوثی ها پیش از این نیز تاکيد کرده بودند که محاصره دماج عليه همه مردم نبوده بلکه تنها افراد مسلحي که دست به حمله عليه مردم استان صعده زده بودند، مورد محاصره قرار گرفته بودند.

"باسل سلامي" عضو کميته تحقيق حوادث دماج نيز در گفتگو با العالم با بيان اينکه مساله دماج يک جنجال رسانه اي دور از واقعیت بود، رژيم صالح و کشورهاي منطقه را به ايجاد جنجال رسانه اي براي سرپوش گذاشتن بر حوادث تعز متهم کرد.

دماج در حال حاضر از حضور گروه های مسلح خالي شده است و برخلاف اظهارات برخي رسانه هاي داخلي و خارجي در روزهاي اخير،  نشانه اي از درگيري در آن وجود ندارد.

حوثي ها با لغو محاصره از افراد مسلح دماج موافقت کردند، همچنين هيات امدادرساني حامل موادغذايي و يک هيات حقوق بشر و یک هیات رسانه اي علاوه بر هياتي از شوراي ملي از منطقه خانق حد فاصل ميان حوثي ها وسلفي ها در استان صعده عبور کردند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها