فاش شدن توطئه غرب در شمال یمن

فاش شدن توطئه غرب در شمال یمن
چهارشنبه 16 آذر 1390 - 15:31

سخنگوي حوثي هاي يمن فاش کرد، بيشتر افرادي که در منطقه بحران زده دماج حضور دارند، از اتباع کشورهاي غربي هستند.

"محمد عبدالسلام" عصر چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت:  بيشتر افرادي که در مرکز دماج حضور دارند، از اتباع کشورهاي ديگر هستند و مشخص نيست که چگونه به اين منطقه رسيده اند.

وی افزود: مسئولان باید اين موضوع را بررسي کنند. زيرا اين امر باعث مطرح شدن سؤالات فراواني شده است.

عبدالسلام اظهار داشت: بسياري از مجروحان درگيري ها از اتباع آمريکا، انگليس، فرانسه و کشورهاي ديگر هستند.

محمد عبدالسلام گفت: بخش هايي از کشور یمن با تحريک بيگانگان مورد حمله قرار گرفته و نا آرام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل بوجود آمدن درگیری های منطقه دماج، تحریک سلفي ها عليه حوثی ها است.

عبدالسلام با اشاره به حملات سلفي ها به مردم، و سنگر گرفتن آنها در مناطق کوهستانی،  تأکيد کرد: آنها قیام علیه رژیم عبدالله صالح را حرام می دانند.

وي با اشاره به اينکه سلفي ها با جامعه چند حزبي مخالف هستند و تظاهرات را حرام مي دانند اظهار داشت: ترديدي نيست که از يک طرف آنها ابزاري در دست رژیم عبدالله صالح هستند؛ و از طرف ديگر با کشورهاي همسايه که آنها را تحريک مي کنند روابط ايدئولوژيک دارند.

عبدالسلام تأکيد کرد: مسأله دماج با هدف سرگرم کردن ما از نظر سياسي به اين موضوع در مرحله حساس کنوني و مشغول کردن بخش زيادي از نيروهاي سياسي در داخل کشور به آن مطرح شده است؛ تا در کشور فتنه مذهبي به وجود بياورند و با اين اقدام نه تنها به ما، بلکه انقلاب مردمي يمن را که حتي پس از ابتکار شوراي همکاري خليج فارس در رياض همچنان ادامه داشته است ضربه بزنند.

سخنگوي حوثي ها افزود: عناصر دماج بارها به حوثي ها حمله کرده و در 38 مرکز نظامي متمرکز شده و اقدام به بستن راهها کرده اند. آنها همچنين مردم را عليه ساکنان صعده تحريک و با رافضي ناميدن مردم اين منطقه، اقدام به تکفير آنها کرده اند.

عبدالسلام تأکيد کرد: همه اين اقدامات در راستاي يک طرح از پيش تعيين شده انجام مي شود، و نيروهاي آنها با بمبگذاری در برخی مناطق مردم را به قتل می رسانند.

محمد عبدالسلام تأکيد کرد: رژیم يمن با اطاعت از عربستان و آمريکا و دريافت کمک هاي لجستيک و رسانه اي از آنها تلاش مي کند در کشور فتنه مذهبي به وجود بياورد و آن را تشديد کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها