ردپاي آمريکا،قطروترکيه دربحران سوريه

ردپاي آمريکا،قطروترکيه دربحران سوريه
پنج‌شنبه 17 آذر 1390 - 07:31

دمشق (العالم)- نويسنده و تحليلگر سياسي سوريه از دخالت هاي آمريکا، قطر، ترکيه و همچنين سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي "موساد" در بحران اين کشورش خبرداد و از حمايت هاي مالي دوحه از مخالفان نظام سوريه و ارسال اسلحه به داخل اين کشور از ترکيه پرده برداشت.

"طالب ابراهيم" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: بيشتر مخالفان سوري مقيم خارج مورد حمايت قطر و برخي کشورهاي عربي هستند و مي خواهند روش ليبي را دنبال کنند اما بخش زيادي از کشورهاي عربي و رهبران سياسي سوريه خواستار پايان مسالمت آميز اختلافات سياسي هستند.

وي تاکيد کرد: گزارش هاي اطلاعاتي و رسانه اي بيانگر حمايت مالي قطر از مخالفان سوري و ارسال سلاح و نيرو از راه ترکيه است.

ابراهيم افزود: سلاح از راه ليبي و سپس ترکيه وارد سوريه مي شود که درگذشته نه چندان دور درگيري هايي ميان مرزبانان سوري و گروه هاي مسلحي که از راه ترکيه در صدد ورود به سوريه بودند ، نيز درگرفته است.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي سوريه اظهار داشت: برخي کشورهاي عربي در صدد سوء استفاده از شرايط کنوني به نفع گروه هاي مسلح و آشوب و کشتار بيشتر در سوريه هستند تا مقامات دمشق نيز راهکارهاي امنيتي را برگزينند.

ابراهيم با اشاره به نقش آمريکا در بحران سوريه گفت: واشنگتن در بحران سوريه مداخله مي کند و اين دخالت ها باعث شده است که بحران سوريه عليرغم انگيزه هاي داخلي، به سوي مساله اي بين المللي سوق داده شود.

وي به سخنان مقامات آمريکا درباره قطع ارتباط سوريه با ايران ، حزب الله و جنبش هاي مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: بحران سوريه ناشي از دخالت هاي بين المللي است و سلاحي که وارد سوريه مي شود آمريکايي است و سازمان جاسوسي آمريکا و فرانسه به مخالفان نظام سوريه در خارج (مخالفان مقيم خارج) آموزش مي دهند.

ابراهيم گفت: سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي "موساد" در حوادث برخي مناطق سوريه مانند حمص که درگيري هايي براي کشتار طائفي وجود دارد ، کاملا دخالت دارد.

پربیننده ترین خبرها