تکذيب خروج اعضاي حماس ازسوريه

تکذيب خروج اعضاي حماس ازسوريه
پنج‌شنبه 17 آذر 1390 - 08:25

به دنبال انتشار اخبار خروج اعضاي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس" از سوريه تحت فشار ترکيه و قطر، مسوولان حماس از جمله "عزت الرشق" عضو دفتر سياسي اين جنبش خروج كادرهاي حماس از سوريه يا بسته شدن دفاتر آن در دمشق را تكذيب كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، عزت الرشق در گفت وگو با خبرگزاري "يونايتد پرس اينترنشنال" آمريكا، خروج كادرهاي حماس از سوريه يا بسته شدن دفاتر جنبش در دمشق را تكذيب كرد.

وي افزود: حماس در معرض هيچ فشاري از سوي دولت سوريه براي ترك كشور قرار نگرفته است.

اين در حالي است که روزنامه وال استريت ژورنال ديروز (چهارشنبه 16آذر) دراقدام دنباله دار و هماهنگ با برخي رسانه هاي غربي از جمله ديلي تلگراف انگليس با هدف جو سازي جديد رسانه اي عليه سوريه و مقاومت، نوشت جنبش مقاومت فلسطين حماس تحت فشار ترکيه و قطر، به همه اعضايش دستور داده است تا دمشق را ترک کنند.

اين روزنامه آمريکايي به نقل از يک مقام جنبش حماس بدون ذکر هيچ نامي از وي که مدعي شده از دمشق به غزه منتقل شده است، نوشت: 90 درصد از اعضاي حماس در کشورهاي منطقه پراکنده خواهند شد و تنها شمار اندکي از آنها در دمشق باقي خواهند ماند.

وال استريت ژورنال افزود: جنبش حماس در ماههاي اخير اقدام به تسويه دارايي ها و سرمايه اش در سوريه از جمله سرمايه گذاري در زمينه هاي تجاري، املاک و سپرده هاي بانکي کرده است.

اين روزنامه آمريکايي در ادامه به نقل يک مسوول حماس بدون ذکر نام و نشان وي گفته است: جنبش حماس مراکز جديدي در قاهره و قطر داير خواهد کرد. از سوي ديگر خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن ديدار و موضوع افزايش حضور نيروهاي حماس در اين کشور را مورد بررسي قرار خواهد داد.

در ادامه اين جو سازي ها روزنامه ديلي تلگراف انگليس روز سه شنبه نوشت: حماس در حال بررسي امکان خارج کردن رهبرانش از سوريه و ارزيابي مجدد همپيماني با بشار اسد رييس جمهور اين کشور با توجه به حوادث اخير است.
 
اين روزنامه انگليسي در ادامه با توسل به شگرد پيش گويي، از احتمال کاهش نفوذ ايران بر حماس خبر مي دهد و مي افزايد: 30 درصد از بودجه 650 ميليون دلاري دولت حماس در غزه از کمک هاي خارجي تأمين مي شود که بخش کوچکي از اين مبلغ را ايران تامين مي کند.

اين در حالي است که صالح عاروري از رهبران حماس تصميم اين جنبش براي ترک سوريه را نفي کرده است.

همچنين سامي ابوزهري سخنگوي حماس نيز روز دوشنبه تأکيد کرد که وضعيت سوريه داراي ثبات است و در آن هيچ گونه مسأله جديد يا تغييراتي در زمينه تغيير مقرها وجود ندارد.

ابوزهري در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس نت مبني بر خروج رهبران جنبش حماس از سوريه به علت ناامني گفت: درباره وضعيت جنبش حماس در سوريه موضوع جديدي به چشم نمي خورد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها