با اقدامات رژيم صهيونيستي درهفته جاري صورت مي گيرد؛

قطع ارتباط45هزار فلسطيني باقدس

قطع ارتباط45هزار فلسطيني باقدس
پنج‌شنبه 17 آذر 1390 - 11:50

با تکميل ديوار امنيتي رژيم صهيونيستي اطراف اردوگاه شعفاط تا پايان هفته جاري، رابطه 45 هزار شهروند فلسطيني با زادگاهشان بيت المقدس به طور کامل قطع مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از روزنامه صهيونيستي "معاريو" نيروهاي اسراييلي در هفته جاري روند احداث ديوار امنيتي در اطراف اردوگاه شعفاط واقع در شمال بيت المقدس را به پايان مي رسانند و بدين ترتين رابطه حدود 45 هزار شهروند فلسطيني با زادگاهشان بيت المقدس به طور کامل قطع خواهد شد.

بنابر اين گزارش، با تکميل اين ديوار از اين پس 45 هزار فلسطيني قادر نخواهند بود جز از طريق يک گذرگاه جديد داراي پنج ايست بازرسي که توسط نيروهاي اسراييلي احداث شده است از اين اردوگاه خارج شوند.

روزنامه صهيونيستي "معاريو" همچنين ديروز (چهارشنبه 16آذر) جنبش فتح را به تحريک فلسطيني ها براي مقابله با اقدامات اسرائيل در راستاي منزوي کردن آنها در بيت المقدس متهم کرد و در اين باره نوشت: نيروهاي پليس اسرائيل خود را براي رويارويي احتمالي با خشم ساکنان اين اردوگاه آماده مي کنند.

اين روزنامه صهيونيستي به نقل از جميل صندوقه رئيس شوراي اين اردوگاه نوشت: ما کارت شناسايي آبي رنگ داريم و جزو ساکنان بيت المقدس به شمار مي آييم و نبايد با ما به اين روش رفتار شود. آيا شهرک ما به غزه تبديل شده است؟

صندوقه افزود: دراين صورت خروج ساکنان اردوگاه از آن و رفت و آمد آنها به بيت المقدس به يک کابوس مستمر تبديل خواهد شد و وضعيتي کاملا شبيه گذرگاه هاي کرانه باختري بر اين اردوگاه حاکم خواهد شد.

وي گفت: ما از اين بازرسي ها و تفتيش ها بيزاريم. نمي خواهيم سربازان صهيونيست به ما دستور بدهند: کفش هايت را در بياور! پاهايت را باز کن! صندوق عقب خودرويت را باز کن!

براساس طرح رژيم صهيونيستي با وجود اين که همه ساکنان اين اردوگاه داراي کارت شناسايي آبي رنگ و تابعيت اين رژيم هستند اما در صورتي که بخواهند به صورت پياده يا سوار بر خودرو از آن خارج شوند بايد از گذرگاه جديدي عبور کنند که اين اردوگاه را به طور کامل از شهر بيت المقدس جدا مي کند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها