ابهام در میزان قدرت دولت جدید مصر

ابهام در میزان قدرت دولت جدید مصر
پنج‌شنبه 17 آذر 1390 - 17:19

نويسنده و تحليلگر سياسي مصري با اشاره به نامشخص بودن ميزان قدرت اجرايي دولت جديد مصر تاکيد کرد در ماههاي آينده ميزان اختيارات و توانايي اين دولت با کارکرد واقعي آن مشخص خواهد شد.

 قطب العربي نويسنده وتحليل گر سياسي مصري درمصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: دولت کمال الجنزوري دولتي بیشتر فن سالار است به طوري که گروههاي سياسي که در دولت نماينده دارند بسيار ضعيف هستند به عنوان مثال يک وزير از حزب الوفد و وزير ديگري از حزب تجمع سوسياليست در دولت هستند.

این درحالیست که برخی کارشناسان مصری دولت جدید این کشور را بیشتر سیاسی می دانند.

 العربی به حکم شوراي نظامي مصراشاره کرد که به درخواست تظاهرکنندگان براي انتقال فوري قدرت به غيرنظاميان ، اختيارات رئيس جمهوری را به طور کامل به جز نيروهاي مسلح و دستگاه قضائي ، به دولت کمال الجنزوري واگذار کرد. 

 کارشناس مصري تصريح کرد ماموريت هاي دولت الجنزوري حفظ امنيت و به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد و توليد در مدت حداکثر هفت ماه است که در اواخر ژوئن آينده به انتخاب رئيس جمهوری منتهي مي شود و درآن موقع دولت استعفا خواهد کرد تا دولت جديدي تشکيل شود و شايد اين دولت به اکثريت سياسي در پارلمان وابسته باشد.

قطب العربي درباره انتخاب سرلشگر محمد ابراهيم يوسف که قبلا مدير امنيت استان الجيزه بوده به عنوان وزير کشور دولت کمال الجنزوري ، گفت شکنجه و خشونتي که اين وزارتخانه در گذشته اعمال مي کرد ويژگي کل نظام سابق بود و اين وزارتخانه صرفا ابزاري براي اجراي سياست آن دوره بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها