بن لادن؛ مهره سوخته سازمان سیا

بن لادن؛ مهره سوخته سازمان سیا
جمعه 18 آذر 1390 - 07:11

يک مسئول آمريکايي فاش کرد، اسناد به دست آمده از منزل سرکرده سابق القاعده بيانگر آن است که او از مدتها قبل از مرگش ديگر نقشي در فرماندهي اين گروه نداشت.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بن لادن از مدتی طولانی دیگر در اداره این گروه شرکت نداشت.

به گفته این مسئول، نیروهای ویژه آمریکایی در عملیات منطقه "ابوت آباد" پاکستان برای کشتن بن لادن، علاوه بر رایانه، حدود 200 دفتر یادداشت کشف کردند.

این مسئول آمریکایی گفت: بن لادن در یکی از دفترچه های یادداشتش در فوریه 2010، انتصاب یک فرمانده را، به جای کسی که در حملات هواپیماهای شناسایی کشته شده بود، مورد پرسش قرار داده؛ ولی در این یادداشت هیچ اشاره ای به نحوه اداره عملیات القاعده نشده است.

وی افزود: به دلایل امنیتی بن لادن هرماه یک یا دو بار دیدارهای داشت؛ پس چگونه می توان انتظار داشت که او بتواند در این شرایط، چنین شبکه ای را فرماندهی کند؟

 

دولت آمریکا چند ماه قبل بصورت ناگهانی از کشته شدن سرکرده القاعده در عملیاتی محرمانه در پاکستان خبر داد. بدون آنکه حتی یک تصویر از جسد بن لادن ، منتشر کند.

بسیاری از تحلیلگران بن لادن را مهره سازمانهای اطلاعاتی آمریکا می دانند، که آمریکا با استفاده از او توانست توجیهی برای حضور نظامی در منطقه بیابد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها