کارشناس مسائل راهبردی لبنانی مطرح کرد :

اقدام بی سابقه ایران درجنگ الکترونیک با آمریکا

اقدام بی سابقه ایران درجنگ الکترونیک با آمریکا
جمعه 18 آذر 1390 - 13:38

يک کارشناس لبناني، موفقيت ايران در شکار يک فروند هواپيماي جاسوسي پيشرفته آمريکا (آر - کيو 170)را اقدامي بي سابقه و قابل توجه در جنگ الکترونيک دانست که باعث کاهش فعاليت هاي جاسوسي آمريکا در منطقه خواهد شد .

" امين حطيط" روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت : موفقيت ايران در کشف يک فروند هواپيماي بدون سرنشين و ايجاد اخلال در ارتباط این هواپیما با پايگاه اصلي و فرود آوردن آن به طور سالم نشان مي دهد که ايران در جنگ الکترونيک پيشرفت بي سابقه اي کرده است .

حطيط گفت : اين موفقيت ايران ضربه سختي به عمليات جاسوسي آمريکا در خاورميانه و ديگر مناطق جهان محسوب مي شود، خصوصا اينکه آمريکا و اسرائيل بسيار بر هواپيماهاي جاسوسي تکيه کرده اند .

این کارشناس لبنانی، گفت: فرود آوردن هواپيماي جاسوسي به طور سالم منجر به کشف شبکه ها، دستگاه ها و سامانه هاي اطلاعاتي خواهد شد که اين امر ضربه فني، استراتژيک و نظامي به آمريکا وارد مي کند.

امين حطيط افزود : ايران پيشرفت هاي خود را از طريق مبادله اطلاعات و تجارب با متحدانش کسب کرده است و اطلاعاتي را که از هواپيماي جاسوسي به دست خواهد آورد، در اختيار متحدانش خواهد گذاشت که اين امر فاجعه استراتژيک و نظامي براي آمريکا محسوب مي شود . 

کارشناس استراتژيک لبناني، گفت : آمريکا مجبور به بازبيني در سامانه هاي الکترونيکي خود و پيچيده تر کردن آن خواهد شد که اين امر به نوبه خود باعث کاهش فعاليت هاي جاسوسي اش خواهد شد.

وی حمله نظامي گسترده آمريکا به ايران را بعيد دانست و افزود: آمريکا ، ناتو و اسرائيل در وضعي نيستند که جنگي را آغاز کنند زيرا قادر به تحمل پيامدهاي چنين جنگي نيستند .

امین حطيط، گفت: انتظار مي رود ائتلاف غربي - اسرائيلي که با وجود همه اقدامات قبلي و تحريم هاي اقتصادي در منصرف کردن جمهوري اسلامي ايران از اصول و آرمان هايش ناکام مانده است، اين بار دست به حملاتي انتقام جويانه و ترريستي عليه ايران بزند.



پربیننده ترین خبرها