سردبير نشریه آمریکایی "کهنه سربازان" در گفتگو با العالم:

مسوولان جنایات آمریکا درعراق محاکمه شوند

مسوولان جنایات آمریکا درعراق محاکمه شوند
جمعه 18 آذر 1390 - 14:52

سردبير نشريه آمريکايي "کهنه سربازان" با تاکيد بر خشنودي مردم آمريکا و عراق از خروج نظاميان آمريکايي، تصريح کرد: درخواست هاي گسترده اي در واشنگتن براي محاکمه مسئولان آمريکايي به خاطر جنايتهايشان در سالهاي اشغال عراق مطرح شده است.

"گوردون داف" روز جمعه در گفت و گو با شبکه خبري العالم در شهر دیترویت آمریکا، اظهارداشت: رسانه هاي آمريکايي به عقب نشيني نظامی از عراق توجه نمی کنند تا دولت را به خاطر اقدامات گذشته اش در این کشور در تنگنا قرار ندهند.

وي با اشاره به درخواستهاي گسترده در آمريکا براي محاکمه مسئولان این کشور به دليل ارتکاب جنایت در عراق، خاطرنشان کرد: برخي از مردم آمریکا  از همان ابتدا با اشغال عراق مخالف بودند و تظاهرات گسترده اي نیز براي عقب نشيني از عراق در آمریکا برگزار شد.

سردبیر نشریه " کهنه سربازان "گفت: دولت آمريکا بخشي از نيروهايش را قبلا در پاسخ به اين خواسته مردم از عراق خارج کرد و مردم هم اکنون از عقب نشيني نهايي از عراق ابراز خرسندي مي کنند.

داف تاکيد کرد که عراقي ها نيز پس از جنایاتی که نظامیان آمریکایی در این کشور مرتکب شده بودند، از خروج این نيروها از کشورشان ابراز شادي و سرور مي کنند.

این روزنامه نگار آمریکایی، اظهارداشت: عراقي ها بايد در مرحله آتي بر عمران کشور خود تمرکز کنند، زيرا عراق کشوری غنی است و در زمینه عمران و آباداني موفق خواهد شد.

داف گفت: سطح روابط ميان ايران و عراق در بهترين وضعيت است و اين امر در مرحله سازندگي عراق بسيار موثر است.

وي پيش بيني کرد که آمريکا پس از عقب نشيني از عراق بر افغانستان و پاکستان و آنچه که جنگ عليه تروریست ناميده مي شود، تمرکز خواهد کرد.

داف با تاکيد بر اينکه طرحهاي مشخصي در پس پرده جنگ آمريکا عليه افغانستان و سپس عراق وجود داشت، گفت: واشنگتن مي خواهد در اين مرحله اولويتهاي خود در خاورميانه را تعيين کند.

پربیننده ترین خبرها