تظاهرات سوريها عليه اتحاديه عرب

تظاهرات سوريها عليه اتحاديه عرب
جمعه 18 آذر 1390 - 16:19

مردم شهرهاي مختلف سوريه از جمله حسكه ، سويدا ، طرطوس و حمص امروز (جمعه 18آذر) با برگزاري تظاهرات تصميم اخير اتحاديه عرب در تعليق عضويت سوريه و تحريم هاي اقتصادي عليه دمشق را محكوم كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از رسانه هاي سوريه، در تظاهرات منطقه "كرم اللوز" در شهر حمص در مركز سوريه تظاهر کنندگان در حالي كه پرچم هاي سوريه و عكس هاي "بشار اسد" رييس جمهوري اين كشور را در دست داشتند ، شعارهايي عليه اتحاديه عرب سردادند و مخالفت خود را با مداخله خارجي در امور داخلي سوريه اعلام کردند.
 
در منطقه "شداده" در شهر حسكه در شمال شرق سوريه نيز امروز شمار زيادي از مردم اين منطقه با برگزاري تظاهرات اقدام اتحاديه عرب عليه سوريه را محكوم و حمايت خود را از اصلاحات در كشورشان اعلام كردند.
 
از 21 آبان ماه يعني زمان اعلام تصميم اتحاديه عرب براي تعليق عضويت سوريه، همواره شهرهاي مختلف اين کشور شاهد برگزاري تظاهرات عليه اين تصميم است.
 
تلويزيون سوريه نيز به صورت زنده تصاوير تظاهرات در شهرهاي مختلف اين کشور را پخش کرد.

تلويزيون سوريه همچنين تصاوير خروج نمازگزاران از مساجد شهرهاي ادلب در شمال غرب ، حمص در مركز، ديرالزور در شرق ، مناطق قابون و حرستا در استان ريف دمشق را پس از اقامه نماز جمعه پخش كرد.

شبكه تلويزيوني سوريه با پخش تصاوير زنده از استان هاي مختلف تبليغات رسانه هاي مغرض العربيه و الجزيره را در ارتباط با ناآرامي و درگيري مقابل برخي مساجد خنثي كند.

شبكه هاي العربيه و الجزيره با وجود تظاهرات امروز عليه اتحاديه عرب در برخي از شهرهاي سوريه هيچ اشاره اي به اين اعتراضات نكردند و فقط برخي اخبار منفي از سوريه به نقل از مخالفان اين كشور پخش كردند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها