مردم عربستان خواستار اصلاحات سياسي هستند

مردم عربستان خواستار اصلاحات سياسي هستند
جمعه 18 آذر 1390 - 19:04

لندن(العالم)ـ پژوهشگر و تحليلگر سياسي سعودي تاکيد کرد که مردم عربستان خواستار اصلاحات سياسي هستند و در اين راه از سرکوب و اقدامات امنيتي نمي هراسند.

فواد ابراهيم روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: تظاهرات پاسخي به جنايت هاي مقامات سعودي عليه معترضان بي پناه و اعتراضات مسالمت آميز است.

ابراهيم گفت: مقامات سعودي تاکنون هزاران نفر را به دليل مطالبه اصلاحات سياسي و آزادي خواهي بازداشت و روانه زندان کرده اند.

وي افزود: تحرکات مردمي در حال افزايش است و اين اينگونه اقدامات مردم به رغم بايکوت رسانه اي و امنيتي از سوي خانواده حاکم عربستان در حال وقوع است.

اين تحليلگر سياسي عربستاني اظهار داشت: معترضان عربستاني حال تهيه فهرستي از خواسته ها براي انجام اصلاحات و ذکر مواردي از تجاوزات مقامات سعودي عليه مردم هستند.

ابراهيم تاکيد کرد که فعالان خواستار اصلاحات در عربستان، ممنوعيت رسانه اي و ديوار ترس را شکسته و شرايط جديدي را در اين کشور ايجاد کرده اند.

وي گفت: مردم معترض عربستان همچنان بر مطالبات خود پافشاري مي کنند و با برگزاري تظاهرات خوف و ترس در برابر دستگاه امنيتي را از بين برده اند.

تحليلگر سياسي عربستاني خاطرنشان کرد: تحرکات مردمي از تاييد و توجه و حمايت در داخل و خارج برخوردار خواهد شد، اما رسانه هاي عربستان ديگر عملا تاثير خود را از دست داده اند.ديگر هيچ توجيهي براي ماندن رژيم آل سعود باقي نمانده است و بايد حقوق مشروع اين ملت را به رسميت بشناسد.

ابراهيم افزود: جوانان عربستان همگام با انقلابهاي عربي حرکت مي کنند  و خود را بخشي از تحرکات مردمي در خاورميانه مي بينند که بايد خواسته هايشان محقق شود .هر چقدر که حکومت عربستان به سرکوبگري ادامه دهد، آنها همچنان بر خواسته هاي خود اصرار مي ورزند چون سرکوبگري ديگر تاثير خود را از دست داده است.

وي تاکيد کرد که تظاهرات اعتراضات آميز گسترده همچنان در شهرهاي مختلف عربستان برگزار مي شود تا مردم خشم خود را نسبت به رژيم آل سعود ابراز کنند رژيمي که شيوه سرکوب را در پيش گرفته است و طرز فکر متحجرانه دارد.

پربیننده ترین خبرها