سفارت اسرائیل، ارمغان قطر برای انقلاب لیبی

سفارت اسرائیل، ارمغان قطر برای انقلاب لیبی
شنبه 19 آذر 1390 - 05:11

يک روزنامه چاپ رژيم اشغالگر از وجود تماسهايي بين اسرائيل و شوراي انتقالي ليبي با همکاري قطر، براي گشودن سفارت در طرابلس خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "هاآرتص" در گزارشی فاش کرد، اسرائیل بزودی شخصی را که احتمالا سفیر آینده این رژیم در طرابلس خواهد شد، به لیبی می فرستد.

منابع انگلیسی نیز از نشست ها و مذاکرات شماری از یهودیان لیبیایی تبار در انگلیس به ریاست "رفال لوزان" با برخی مسئولان دولت انگلیس و شورای انتقالی لیبی برای بازگشت به لیبی و باز ستاندن اموال و دارایی های خود در طرابلس و لیبی خبر دادند.

بر همین اساس، قرار است این یهودیان بزودی برای گشودن دفتری در طرابلس به لیبی سفر کنند.

از سوی دیگر "احمد شعبانی" سخنگوی شورای انتقالی در لیبی در گفت و گو با هاآرتص، بر ضرورت ارتباط با رژیم اسرائیل تأکید کرد.

هاآرتص همچنین تأکید کرد، "رسلان ابوراکن" دیپلمات اسرائیلی که اصالتا عرب دروزی است، احتمالا سفیر آینده رژیم اشغالگر در طرابلس خواهد بود. ابوراکن هم اکنون معاون سرکنسول رژیم اشغالگر در ایالت آتلانتای آمریکا است.

به نوشته این روزنامه، راکن بزودی در رأس هیأتی دیپلماتیک برای بررسی اوضاع لیبی به طرابلس می رود. همچنین تیمی از پزشکان بعنوان نشانه حسن نیت این هیأت را همراهی می کنند.

هاآرتص تاکید کرد، گشودن سفارت اسرائیل در لیبی با همکاری قطر صورت خواهد گرفت، چرا که تل آویو دولت قطر را قوی‌ترین بازوی خود در منطقه عربی می داند.

هاآرتص می افزاید، قطر در مقابل کمکهای اسرائیل برای حضوری قدرتمندتر از نظر دیپلماتیک در دنیا، می تواند در گشودن سفارتخانه برای این رژیم در چند کشور عربی نقشی موثر ایفا کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها