به غنيمت گرفتن هواپيماي جاسوسي آرکيو170،

ضربه سنگين ايران به آمريکا

ضربه سنگين ايران به آمريکا
شنبه 19 آذر 1390 - 06:13

قاهره (العالم)- کارشناس امور سياسي مصري تاکيد کرد، توانمندي نيروهاي جمهوري اسلامي ايران در نشاندن سالم هواپيماي جاسوسي پيشرفته آمريکايي (آرکيو 170) در خاک اين کشور ضربه سنگيني به واشنگتن و رژيم صهيونيستي است.

"جمال فهمي" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم خاطرنشان کرد: موفقيت نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران در اين باره پاسخي به اهداف خصمانه آمريکا و رژيم صهيونيستي است، زيرا آنها پيش از هرگونه اقدامي عليه ايران هزاران بار آن را بررسي خواهند کرد.

وي تاکيد کرد: اين حادثه نشان مي دهد ملت هايي که سرنوشتشان را خودشان رقم مي زنند و از حاکميت و حقوقشان با جديت دفاع مي کنند مي توانند در برابر قدرتي متکبر مانند آمريکا بايستند و با پايداري پيروز شوند.

فهمي تصريح کرد: اين اقدام خصمانه آمريکا نقض کننده همه قوانين و موازين بين المللي است و اين حق ايران است که در اين باره به سازمان ملل متحد شکايت کند.

کارشناس سياسي مصري افزود: با وجود شرايط موجود در سازمان ملل متحد، به ويژه شوراي امنيت، که تحت نفوذ آمريکاست، ارائه شکايت به اين سازمان اقدامي قانوني است و سبب رسوايي دولت آمريکا و رو شدن اهداف خصمانه آنها در برابر افکار عمومي جهاني است.

افشاي ماموريت جاسوس آمريكا بر فراز آسمان ايران

دو روز پس از آنكه اعلام شد نيروهاي مسلح ايران توانسته اند از طريق جنگ الکترونيکي، هواپيماي جاسوسي آر كيو 170 آمريكا را در خاك ايران فرود آورند، برخي مطبوعات سوييس ماموريت اين جاسوس آمريكايي برفراز آسمان ايران را فاش كردند.

مطبوعات سوييس در اين زمينه خاطرنشان کردند كه اين هواپيما در حال عمليات شناسايي ساختارهاي هسته اي ايران بوده است.

روزنامه "نويه زوريخر تسايتونگ" به نقل از يك مقام آمريكايي كه نامش فاش نشده گزارش كرده است كه اين جاسوسي جزو عمليات سري آمريكا براي بدست آوردن اطلاعات دقيق تر درباره برنامه هسته اي ايران است.

اين درحالي است كه پيش از اين به نقل از مقامات آمريكايي ادعا شده بود كه اين هواپيماها در افغانستان براي عمليات شناسايي در پاكستان و تحركات طالبان و القاعده در آن كشور مورد استفاده قرار مي گيرند. 

پربیننده ترین خبرها