خیز سعودی‌ها برای اقدام نظامی علیه سوریه

خیز سعودی‌ها برای اقدام نظامی علیه سوریه
شنبه 19 آذر 1390 - 10:51

وزير اطلاعات سابق عربستان سعودي با بيان اينکه بشار اسد داوطلبانه از رياست جمهوري سوريه کناره گيري نمي کند، تاکيد کرد کشورهاي عربي اجازه نمي دهند اوضاع سوريه به همين صورت ادامه يابد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "شاهزاده ترکی الفیصل" در اظهاراتی مداخله جویانه،  گفت: "کشورهاي عربي اجازه نخواهند داد کشتار مردم سوريه ادامه يابد، و بعيد به نظر مي رسد بشار اسد به طور داوطلبانه از قدرت کناره گيري کند".

ترکي الفیصل در کنفرانسي در وين گفت: "اتحاديه عرب در مقابل وضعيت سوريه سکوت نخواهد کرد و اجازه نخواهد داد کشتار عليه مردم سوريه ادامه يابد".

وي با اشاره به تصويب تحريم ها عليه سوريه اظهار داشت: "در آينده اقدامات بيشتري در اين زمينه اتخاذ خواهد شد".

وي افزود: "راضي کردن ریيس جمهوری سوريه به امضاي ابتکاری مشابه با طرح یمن دشوار است. زيرا اتحاديه عرب و جامعه جهاني به بشار اسد فرصت هايي را براي يافتن راه خروج از بحران کنوني پيشنهاد کردند. اما وي از پذيرش اين پيشنهادها خودداري کرد و اين امر مايه تأسف است".

این اظهارات درحالی مطرح می شود که امضای طرح شورای همکاری از سوی عبدالله صالح با تأخیر و پس از چند ماه از مطرح شدن آن صورت گرفت. طرحی که به اعتقاد ناظران با نادیده گرفتن حملات به تظاهرات مسالمت آمیز مردم و کشتن معترضان، هدف از آن ایجاد مصونیت، و حمایت از رژیم عبدالله صالح در برابر هرگونه تعقیب قضایی داخلی و بین المللی است.

اتحادیه عرب در ارتباط با موضوع سوریه حتی فرصت اعتراض را نیز به مسئولان این کشور نداده، و حتی با وجود موافقت دولت سوریه با این طرح، با گذشت چند روز از آغاز اجرای آن از سوی دمشق، عضویت سوریه را تعلیق کرده و بعد از گذشت چند هفته این کشور را تحریم کرد.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها