فناوری عالی ایران در جنگ الکترونیک

فناوری عالی ایران در جنگ الکترونیک
شنبه 19 آذر 1390 - 11:39

كارشناس مسائل نظامي و استراتژيك لبنان، دستيابي جمهوري اسلامي به هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريکا را بيانگر فناوري عالي ايران در جنگ الکترونيک دانست.

"الياس فرحات" روز شنبه به شبكه خبري العالم گفت: اين رویداد بیانگر فناوری عالي ايران است.

اين كارشناس لبناني تأکید کرد: این نخستین بار است که كشوري مي تواند چنين هواپيماي پيشرفته اي را هدايت كند و با كمترين آسيب، آن را فرود آورد.

الياس فرحات به تشريح فناوری پيشرفته هواپيماي جاسوسي آمريكا و توانايي ايران در فرود سالم اين نوع هواپيماي رادار گريز پرداخت و گفت: اين هواپيما به سيستم انفجار خودكار در صورت كنترل آن از سوي كشور مقصد مجهز است، و تا كنون امكان نداشته چنين هواپيمايي از نوع جنگنده، و یا بدون سرنشين از سوي كشور مقصد هدايت و با كمترين خسارت به زمين بنشيند.

اين كارشناس لبناني با اشاره به تمايل روسيه و چين در شناسايي اين هواپيما گفت: اين دو كشور از ايران خواسته اند تا هواپيما مورد بررسي كارشناسان آنان قرار گيرد.

الیاس فرحات با بیان اينكه ارتش آمريكا از اين هواپيما در افغانستان ، پاكستان استفاده مي كند گفت: اين هواپيما نزديك مرزهاي چين و روسيه فعال است و همين مساله اين دو كشور را برآن داشته تا به تكنولوژي هواپيما دسترسي پيدا كنند.

فرحات گفت: اگر ايران به كارشناسان روسيه و چين اجازه دهد اين هواپيما را بررسي كنند، بازهم هواپيما براي آمريكا ارزشمند است و اين كشور درحال حاضر نمي تواند از آن صرف نظر كند و تمام تلاش خود را براي تغيير سيستم يا نصب سيستم هاي الكترونيك جديد بر روي آن به كار مي گيرد.

فرحات در صحت اطلاعات روزنامه وال استريت ژورنال مبني بر تصميم آمريكا براي انهدام هواپيما پس از ورود آن به حريم هوايي ايران و سپس انصراف به سبب احتمال بروز درگيري با نيروهاي ايراني ابراز شك و تريد كرد و گفت: آمريكا اگر مي توانست هواپيما را پس از آنكه از كنترل خارج شده بود منفجر كند، حتما اينكار را مي كرد تا از دستیابی ايران به اطلاعات و تكنولوژي بكار رفته در آن جلوگیری کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها