شکست سنگین اطلاعاتی آمریکا در منطقه

شکست سنگین اطلاعاتی آمریکا در منطقه
شنبه 19 آذر 1390 - 18:12

يک کارشناس عرب در امور نظامي و راهبردي تأکيد کرد، آمريکا در منطقه شکست سنگيني را از نظر اطلاعاتي متحمل شده است.

"سرتيپ امين حطيط" کارشناس نظامي و راهبردي لبنان در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: کشف شبکه جاسوسي آمريکا، دستاوردی بي سابقه برای لبنان است؛ زیرا همه فعاليتها و اهداف جاسوسي و تخريبي آمریکا برملا شد.

وی گفت: کشف يک شبکه جاسوسي وابسته به سازمان اطلاعات آمريکا که يکي از سه شبکه اطلاعاتي مهم در جهان به شمار مي آيد، بيانگر ميزان قدرت و توان مقاومت و مهارت آن در جنگ اطلاعات است.

 امین حطیط افزود: آنچه که رسانه ها درباره اين دستاورد منتشر مي کنند، بسيار ناچيز و اندک است؛ و دستاورد مقاومت در این نبرد بسيار ارزشمند و مهم است. چرا که وقتي يک اقدام اطلاعاتي صورت مي گيرد، فقط بخشي از جزييات آن اعلام مي شود، تا از اين طريق پيام هشدار فرستاده شود.

 حطيط اظهار داشت: کشف اين شبکه جاسوسي براي بسياري از لبناني ها چهره واقعي آمريکا را برملا کرد؛ آنها گمان مي کردند که آمريکا کشور دوست است، و مي توان به آن اعتماد کرد. اين دستاورد تکيه کردن افراطي بر آمريکا ازسوي برخي طرفهاي لبناني را به پايان خواهد رساند.

وي خاطرنشان کرد: کشف اين شبکه، کار سفارت آمريکا در لبنان را پيچيده خواهد کرد؛ زيرا از این به بعد، همه پیش از هرچیز به دیپلماتهای آمریکایی به چشم جاسوس نگاه خواهند کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها