توهم نتانیاهو در اسرائیل

توهم نتانیاهو در اسرائیل
شنبه 19 آذر 1390 - 18:19

يک نويسنده صهيونيست در مقاله اي با بررسي شخصيت نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر، بصورت ضمني او را به داشتن اين توهم که تنها فرد قدرتمند در اراضي اشغالي است، متهم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "یویل مارکس" در مقاله در روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" تحت عنوان "آیا اسرائیل جایگزینی برای نتانیاهو دارد؟"، تأکید کرد: "باوجود انتقادها از شکستهای نتانیاهو در مسائل مربوط به صلح و دشمنی با ایران، جایگزینی احتمالی برای او وجود ندارد. او خودش را بعنوان تنها مسئول ملت جا زده است".

مارکس خاطرنشان کرد: "هر اندازه که چهره اسرائیل در دنیا بیشتر مخدوش شود، بنیامین نتانیاهو سرخوش تر از گذشته می شود.. نتانیاهو در این برهه با ایفای نقش یک رهبر ملی، خودش را با دیوید بن گوریون اولین نخست وزیر اسرائیل مقایسه می کند".

این نویسنده صهیونیست تأکید کرد: "ولی در واقع وضعیت کاملا برعکس است. بن گوریون در ارتباط با قدرتهای بزرگ آگاه بود، و از تحریک افکار علیه آنها دوری می کرد".

وی افزود: "نتانیاهو سعی می کند از موفقیتهایش در نظرسنجی ها سوء استفاده کند، او به این واقعیت تکیه می کند که اوباما مانند یک اردک لنگ است، و سال آینده به اسرائیل نیاز دارد، و رای یهودیان گرانتر از طلا خواهد بود".

مارکس اظهار داشت: "ولی نتانیاهو اکنون از این مسأله غافل است که این اردک لنگ همچنان می تواند نقشی مثبت و یا منفی بعنوان یک رییس جمهوری ایفا کند. و نتانیاهو باید هوشیار باشد که خودش به تنهای نمی تواند در صحنه سیاسی مؤثر باشد".



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها