بدنبال بيانيه 60فرهيخته،به عربستان هشدار داده شد؛

مخاطرات دستگیري فرهيختگان براي آل سعود

مخاطرات دستگیري فرهيختگان براي آل سعود
يکشنبه 20 آذر 1390 - 08:41

لندن (العالم)- نويسنده و پژوهشگر عربستاني با اشاره به بيانيه اخير 60 فرهيخه عربستاني هشدار داد: اگر دولت عربستان، فرهيختگان امضا کننده اين بيانيه را بازداشت کند ، دوره رژيم آل سعودي به سر خواهد آمد.

صدور اين بيانيه با جبهه گيري شديد و بي سابقه روزنامه‌هاي رسمي سعودي ،که تحت کنترل حکومت عربستان هستند، مواحه شد بيانيه اي که طي آن حدود 60 حقوقدان و فعال عربستان از نقاط مختلف اين کشور خواستار لغو "حکم ظالمانه" عليه فعالان اين کشور شدند.

در اين بيانيه همچنين تشديد اقدامات امنيتي ضد تظاهرات مسالمت آميز ساکنان منطقه القطيف به شدت محکوم شده است.

"فواد ابراهيم نويسنده و پژوهشگر عربستانی يکشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: بيانيه 60 تن از فرهيختگان سعودي ،که خواستار توقف صدور احکام ظالمانه در حق درخواست کنندگان اصلاحات و آزاديخواهان و متوقف شدن برخوردهاي طايفي و ظلم هاي مذهبي در منطقه الشرقيه است، بيانگر آغاز تحولات جديد پس از انقلاب هاي عربي در عربستان است.

ابراهيم تصريح کرد: ما در برابر حملات وحشيانه مطبوعات داخلي،که به دست نيروهاي امنيتي اداره مي شود، با امضاکنندگان اين بيانيه اعلام همبستگي مي کنيم.

نويسنده و پژوهشگر عربستاني افزود:حملات رسانه اي به مخالفان در عربستان با حملات نيروهاي امنيتي همزمان شده است و بازداشت افراد همچنان ادامه دارد و هم اکنون 30 هزار نفر در زندان هاي آل سعود در حبس به سر مي برند.

ابراهيم گفت: رژيم آل سعود، همانگونه که در بيانيه فرهيختگان آمده است وجود تبعيض طايفي و نياز کشور به کميته حقيقت ياب در منطقه الشرقيه را انکار مي کند. وزارت کشور نيز آن را مقدمه مداخله خارجي دانسته و همه اين موارد بيانگر اين است که رژيم عربستان از تحرکات بزرگ مردمي و خيزش ملت براي تحقق مطالبات سياسي غافل است.

وي در خصوص اتهام هاي رژيم آل سعود به تظاهرکنندگان منطقه الشرقيه و تبلغ وابسته بودن آنها به خارج، تصريح کرد: اتهامات نسبت داده شده بيانگر شکست رژيم است و اين سخن رسانه ها مبني بر اين که تظاهرکنندگان منطقه الشرقيه لابي ايراني هستند اتهام هايي پوچ و نادرست است.

ابراهيم افزود: طرفداران اصلاحات و ساير کساني که از دولت درخواست هايي دارند با يکديگر متحد شده اند و اين جنبش، رژيم آل سعود را منزوي خواهد کرد و شکست واقعي آن را به دنبال خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها