روحانی برجسته عربستان:

رژیم پادشاهی باید در عربستان برچیده شود

رژیم پادشاهی باید در عربستان برچیده شود
يکشنبه 20 آذر 1390 - 09:13

شيخ "نمر باقر النمر" روحاني برجسته و خطيب جمعه در منطقه "العواميه" عربستان بر لزوم برچيده شدن رژيم پادشاهي در اين کشور تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شیخ نمر باقر النمر خطیب جمعه العوامیه در مسجد امام حسین (ع) این شهر، آل سعود را عامل ناامنی در منطقه شیعه نشین الشرقیه توصیف کرد و گفت: مسئولان سعودی و نیروهای امنیتی آنها در حال گسترش ناامنی در منطقه الشرقیه هستند اما باید بدانند که مردم در برابر آنها مقاومت خواهند کرد و تهدیدات نمی تواند آنها را از تحقق مطالباتشان بازدارد.

وی رژیم پادشاهی را مغایر با ارزش های اسلامی خواند و گفت: رژیم پادشاهی که منافی دموکراسی و ارزش های اسلامی است، باید از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برچیده شود زیرا مردم عربستان مخالف رژیم  پادشاهی هستند و دولت تنها می تواند به کشتار مردم بپردازد اما باید بداند که شهادت، عزت و کرامت، آینده را می سازد.

شیخ نمر باقر النمر بر لزوم پایان کشتار مردم عربستان تاکید کرد وگفت: مردم عربستان از مطالبات خود مبنی بر دستیابی به آزادی سیاسی و فکری و آزادی زندانیان کوتاه نمی آیند و مسئولان موظف هستند که این مطالبات را برآورده ساخته و از کشتار مردم دست بکشند.

خطیب جمعه منطقه العوامیه همچنین ادامه جنایات آل خلیفه علیه مردم بحرین را محکوم کرد و گفت: مسئولان بحرینی دستورات بیگانگان را اجرا می کنند و ملت را وابسته به بیگانگان قلمداد می کنند و این امر در عربستان نیز دیده می شود و درحالی که اعتراضات صورت گرفته کاملا ملی است اما آن را وابسته به بیگانگان جلوه می دهند.

وی تصریح کرد: دولت بحرین از نظامیان آمریکایی و انگلیسی برای سرکوب مردم استفاده می کند و در عربستان نیز از ما خواسته می شود تا سکوت کنیم اما به مقاومت ادامه خواهیم داد واعتراض خود را به شیوه های مسالمت آمیز دنبال می کنیم.

شیخ نمر باقر النمر نیروهای ضد آشوب سعودی را به ایجاد آشوب در کشور متهم کرد و بیان داشت: نیروهای امنیتی سعودی با کشتار مردم و انجام اقدامات تنش زا به گسترش هرج و مرج در کشور می پردازند.

این روحانی برجسته همچنین بر لزوم خروج نیروهای سعودی از بحرین تاکید کرد و از آمادگی خود و جوانان برای شهادت در راه حمایت از مردم بحرین و زندانیان شیعه در عربستان و کسب آزادی و کرامت خبر داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها