تاکید دانشجویان بحرینی بر بازگشت به تحصیل

تاکید دانشجویان بحرینی بر بازگشت به تحصیل
يکشنبه 20 آذر 1390 - 09:44

دانشجويان، دانشگاهيان و کارمندان اداري اخراجي از دانشگاههاي بحرين، خواستار بازگشت بدون قيد و شرط خود به دانشگاه و محل کار خود شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، انجمن مطالعات خاورميانه درمراسمي در مقر جمعيت عمل ملي دموکراتيک، جايزه " آزاديهاي آکادميک " را به تعدادي از دانشجويان، کارمندان و کارمندان اداري اخراجي و معلق از کار دربحرین اعطا کرد.

"حميد مطر" يکي از دانشجويان در اين مراسم گفت: اين جايزه امسال به دانشجويان و دانشگاهيان اخراج شده و دانشجوياني که به خاطر بيان عقايد خود و شرکت در تجمعات مسالمت آميز و اعتراض هاي اخير بحرين بازداشت شده اند، اختصاص داده شد.

مطر گفت: تعدادي از دانشجويان فقط اخراج نشده اند بلکه بازداشت و مورد بازجويي نیز قرار گرفته اند و پرونده هاي برخي نيز به دادگاههاي جنايي ارجاع داده شده است.

وي گفت: دانشگاه بحرين براي بازگرداندن دانشجويان اخراج شده ابتدا آيين نامه داخلي دانشگاه را تغيير داد و سپس شماري از دانشجويان اخراجي را به صورت گزينشي انتخاب کرده و براي آنها حق بازگشت مشروط به دانشگاه در نظر گرفت.

مطر افزود: عليرغم اينکه دولت اجازه بازگشت 9 دانشجوي اخراجي از 21 نفر را داده اما بازگشت آنها مشروط بوده و تصميم اخراج به تذکر نهايي تخفيف يافت.

وي گفت: اين تصميمات غيرمنطقي است و با اتهام هايي که به دانشجويان زده مي شود، تناسب ندارد و همه اتهام ها مربوط به بيان عقايد و شرکت در راهپيمايي هاي مسالمت آميزي است که خواستار اصلاحات سياسي در بحرين است.    

مطر خواستار اجراي سفارش هاي  گزارش کميته حقيقت ياب بحرين در رابطه با دانشگاهيان اخراجي و جبران خسارت همه افراد آسيب ديده در این درگيري ها شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها