انتخابات مصر اسرائیل را آشفته کرد

انتخابات مصر اسرائیل را آشفته کرد
يکشنبه 20 آذر 1390 - 12:05

پيروزي جريانهاي اسلامي در دور اول انتخابات مصر صهيونيستها را برآشفته کرد، تا جايي که محافل رسانه اي اسرائيل اين رويداد را انقلاب اسلامي در مصر توصيف کردند.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، گزارشگر کانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي اظهار داشت: "ریيس کمیته انتخابات مصر با اعلام پيروزي اسلام گرايان در دور اول انتخابات پارلماني اين کشور، احزاب ليبرال را نا اميد کرد".

وي گفت: "بر اساس آمار منتشر شده از سوي کمیته انتخابات مصر 62% از مردم مصر در انتخابات اخير شرکت کردند؛ و حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين 40 در صد از آراء را به خود اختصاص داد".

در همين حال تلويزيون رژيم صهيونيستي بخشي از اظهارات  "محمد مرسي" رئيس حزب آزادي و عدالت را پخش کرد.

محمد مرسي گفت: "اين پيروزي بزرگ در دور اول انتخابات، تضمين کننده پيروزي حزب آزادي و عدالت در دور بعدي انتخابات است".

وي افزود: "پيروزي جريان اسلام گرا در مصر رويکرد سياسي مردم مصر را منعکس مي کند".

گزارشگر اسرائيلي در ادامه برای القای این ادعا که احزاب و جریان های اسلامی ارتباطی با انقلاب مصر ندارند، مدعی شد: "جوانان مصري که از طريق شبکه فيس بوک نقش عمده اي در پيروزي انقلاب مصر داشتند، نتايج رضايت بخشي را در اين انتخابات به دست نیاوردند".

وي افزود: "با پيروزي جريانهاي اسلام گرا در دور اول انتخابات مي توان انقلاب مصر را انقلاب اسلامي خواند".

 

دکتر "زهير الخطيب" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه"(از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: "پيروزي احزاب اسلامی در دور اول انتخابات مصر، اسرائيل و هم پیمانانش را با بحران واقعي روبرو کرد".

وي گفت: "مردم مصر با رأي دادن به احزاب اسلامی در انتخابات پارلماني اين کشور هدف واقعي انقلاب مصر را بر جهانيان نمايان ساختند".

وي افزود: "مردم مصر با سرنگوني رژیم ديکتاتوري حسني مبارک در صدد رهايي مصر از توافقنامه ننگ آور کمپ ديويد و بازگشت مصر به جايگاه اصلي خود به عنوان يک محور مهم در جهان اسلام برآمدند".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها