تاثیر حضور علنی دبیرکل حزب‌الله بر مقاومت

تاثیر حضور علنی دبیرکل حزب‌الله بر مقاومت
يکشنبه 20 آذر 1390 - 12:27

تحليلگر اسرائيلي، حضور علني دبيرکل حزب الله لبنان در جمع عزاداران حسيني را موجب تحکيم قدرت و توان رزمي و سياسي حزب الله دانست.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، "ايهود يعري" تحليلگر مسائل سياسي کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در اين زمينه گفت: "دبير کل حزب الله لبنان پس از جنگ 33 روزه براي اولين بار در مراسم عاشورا در جمع مردم حضور يافت".

وي افزود: "حضور نصر الله در مراسم عاشورا قدرت و توان رزمي و سياسي حزب الله را تحکيم مي کند".

وي گفت: "نصرالله در سخنان خود تاکيد کرد که به دشمنان لبنان و مقاومت اجازه نمي دهد آرمانهاي مردم لبنان و مقاومت را زير گذارند و لبنان را به خاک ذلت و خفت بکشانند".

درهمين حال تلويزيون رژيم صهيونيستي بخشي از سخنان سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان را پخش کرد.

سيد حسن نصرالله گفت: "به آنان که در صدد هراساندن و تضعيف ملت لبنان و مقاومت هستند مي گويم ما فرزندان ابا عبدالله الحسين عليه السلام هستيم و با شعار هيهات من الذله در برابر آمريکا ايستاده ايم".

 

ايهود يعري در زمينه موضعگيري حزب الله در قبال تحولات منطقه گفت: "تحولات مصر در راستاي منافع نصر الله پيش مي رود. اما در خصوص تحولات اخير سوريه نصرالله از برنامه اصلاحات در اين کشور در سايه حاکميت بشار اسد حمایت کرد.

وي افزود: "نصرالله در سخنان خود تاکيد کرد تحولات اخير در ليبي و تونس و پيروزي اخوان المسلمين در انتخابات مصر اسرائيل را در تنگنا قرار مي دهد".

 

دکتر "زهير الخطيب" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در بررسي اين گزارش، در برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه"(از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: "حضور پرشور مردم لبنان در مراسم عاشوار و حضورعلني سيد حسن نصرالله در جمع عزاداران حسيني، ترفندهاي اسرائيل و متحدانش را براي انزواي مقاومت با بن بست مواجه کرد".

وي گفت: "حضور علني سيد حسن نصرالله در جمع پرشور و گسترده عزاداران حسيني، توانمندي اطلاعاتي مقاومت را نمايان مي سازد".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها