پیش‌بینی تلویزیون اسرائیل درباره عملیات بعدی ایران

پیش‌بینی تلویزیون اسرائیل درباره عملیات بعدی ایران
يکشنبه 20 آذر 1390 - 13:03

کارشناس کانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي با اشاره به دستيابي جمهوري اسلامي ايران به هواپيماي جاسوسي آمريکا، از احتمال عمليات بعدي ايران عليه نيروهاي آمريکايي در منطقه خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم، "عراد نیر" دبیرسرویس بین الملل کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: "نيروهاي مسلح ايران يک فروند هواپيما جاسوسي آمريکا را پس از آنکه از افغانستان وارد حريم هوايي ايران شد، شناسايي و سرنگون کردند".

وي افزود: "نيروهاي مسلح ايران اعلام کردند در صورت شناسايي هواپيماي جاسوسي در حريم هوايي خود بي درنگ براي سرنگوني آن اقدام مي کنند".

عراد نیر تأکید کرد: "به نظر مي رسد منطقه خليج فارس در روزهاي آينده کانون عمليات ارتش ايران عليه نيروهاي آمريکايي مستقر در اين منطقه خواهد بود".

وی اظهار داشت: "ایرانی ها پیش از این هم اعلام کرده بودند که 2 هواپیمای جاسوسی را بر فراز قم سرنگون کرده اند؛ باید توجه داشت که آمریکایی ها تا این لحظه حتی به داشتن چنین هواپیمایی اعتراف نکرده اند؛ بنابراین این هواپیما نمونه ای خاص است، که فقط اطلاعات جمع آوری می کند".

این گزارشگر تأکید کرد: "ایرانی ها تهدید کرده اند که به این تجاوز نه فقط داخل ایران، بلکه فراتر از مرزها پاسخ خواهند داد؛ ممکن است این پاسخ در منطقه خلیج فارس باشد، آمریکا در این منطقه نیروهای دریایی بسیاری مستقر کرده است؛ شاید هم این عملیات در افغانستان صورت بگیرد که با ایران هم مرز است".

گزارشگر اسرائيلي افزود: "در صورت ملتهب شدن اين منطقه قيمت هربشکه نفت دو برابر قيمت فعلي خواهد شد".

وي خاطر نشان کرد: "با گسترش بحران اقتصادي در آمريکا و اروپا کشورهاي غربي ياراي پرداخت هزينه هاي هنگفت در برابر هربشکه نفت را ندارند، بنابراين اين کشورها تا حد امکان از برافروختن آتش جنگ در منطقه خليج فارس اجتناب مي کنند".

 

دکتر "زهير الخطيب" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه"(از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: "دستیابی ایران به هواپيماي جاسوسي آمريکا، پيروزي بزرگي براي ايران و نشان دهنده توان و قدرت بازدارندگي نيروهاي مسلح اين کشور است".

وي افزود: "شناسايي و سرنگوني هواپيماي جاسوسي آمريکا به دست نيروهاي مسلح، در کنار عملکرد کارشناسان و مهندسان ايرانی در ایجاد اختلال در علمکرد ماهواره هاي جاسوسي آمريکا؛ اسرائيل و هم پیمانانش را از توانمنديهاي نهادهاي نظامي و امنيتي ايران شگفت زده کرد".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها