مصاحبه العالم با امضاکننده بيانيه فرهيختگان عربستاني

مصاحبه العالم با امضاکننده بيانيه فرهيختگان عربستاني
يکشنبه 20 آذر 1390 - 13:45

رياض (العالم)- نويسنده و تحليلگر سياسي و از امضا کنندگان بيانيه 60 فرهيخته عربستاني، با رد اتهامات بي اساس به امضا کنندگان، ابراز اميدواري کرد که مقامات عربستان به خواسته هاي مطرح شده در اين بيانيه پاسخ مثبت بدهند.

60 فرهيخته عربستاني با امضاي اين بيانيه ،که اخيرا انتشار يافته است، توقف صدور احکام ظالمانه در باره فعالان زنداني خواستار اصلاحات در جده، آزادي آنها و متوقف شدن برخوردهاي طايفي و ظلم مذهبي با ساکنان منطقه الشرقيه و پايان دادن به تهمت به مخالفان و وابسته دانستن آنها به خارج را خواستار شده اند.
 
"عقل الباهلي" يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: من يکي از امضا کنندگان اين بيانيه هستم و معتقدم هدف از انشتار آن تلاش براي يادآوري برخي حوادث اخير عربستان است.

وي افزود: نخبه هاي سياسي ، فرهنگي و اجتماعي عقيده دارند که صداي مخالفان، هواداران و همه ملت بايد به گوش برسد.

الباهلي گفت: امضا کنندگان اين بيانيه ،که به مسايل مربوط به زندانيان خواستار اصلاحات سياسي در جده و حوادث قتل و سرکوب معترضان در قطيف پرداخته اند، در باره ضرورت اصلاح عملکرد دولت اتفاق نظر دارند.

اين امضا کننده بيانيه فرهيختگان، در خصوص پاسخ مقامات عربستان به اين بيانيه خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه تاکنون مطبوعات به اين بيانيه واکنش نشان داده و رسانه هاي دولتي نيز بر روي آن تمرکز و تلاش کرده اند تا امضا کنندگان را زير سوال ببرند.

الباهلي خاطرنشان کرد: معتقدم اين موج به زودي فروکش خواهد کرد زيرا اين بيانيه مسايل ملي را کاملا شفاف بيان کرده و معتقدم جامعه به خوبي اين موضوع را تشخيص خواهد داد و ادعاي برخي رسانه ها و اتهام هاي آنها به امضا کنندگان بيانيه را رد خواهد کرد زيرا امضا کنندگان از مردم هستند .

وي افزود: تهمت زدن به افرادي که خواستار بررسي واقعي مسايل هستند و وابسته دانستن آنها به خارج مردود است و جنبش هاي مسالمت آميز در کشورهاي عربي از جمله سوريه، يمن، عربستان، بحرين و کويت کاملا مسالمت آميز بوده و به دنبال برقراري دموکراسي و رعايت حقوق بشر هستند.

پربیننده ترین خبرها