دبيرکل جنبش آزادگان ابراز نگراني کرد،

وضعيت وخيم فعالان زنداني در بحرين

وضعيت وخيم فعالان زنداني در بحرين
يکشنبه 20 آذر 1390 - 16:14

لندن (العالم)ـ دبيرکل جنبش آزادگان بحرين در باره وضعيت وخيم فعالان سياسي در زندان هاي رژيم آل خليفه به شدت ابراز نگراني کرد و گفت: مداومت حبس شخصيت هاي بحريني بيانگر غير قابل اصلاح بودن رژيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين است.

سعيد شهابي يکشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: دهها تن از شخصيت هاي ملي و ديني بحرين همچنان در معرض شديدترين انواع شکنجه قرار دارند و خانواده هايشان اخيرا اعلام کرده اند محل بازداشت آنها در داخل زندان را تغيير داده و محدوديت هاي آنها را بيشتر کرده اند.

وي با اشاره به اينکه حتي در گزارش بسيوني ،رييس کميته حقيقت ياب بحرين، نيز بر بي گناهي فعالان زنداني تأکيد شده است، اظهار داشت: نگه داشتن اين افراد در زندان با وجود بي گناهي آنها دليلي بر غيرقابل اصلاح بودن رژيم حاکم است.

شهابي گفت: حتي توصيه هاي کميته بسيوني به ويژه درباره متهمان به شکنجه زندانيان و ساير مردم بي گناه بحرين هرگز عملي نشد و نخواهد شد.

وي افزود: رأس هرم قدرت در بحرين يعني پادشاه، به جاي اين که مرتکبان جنايت عليه مردم را محکوم کند اخيرا به رييس دستگاه امنيتي ،که مسوول اصلي عمليات شکنجه در کشور است، ترفيع داده و وي را به رياست شوراي عالي دفاع منصوب کرده است.

دبيرکل جنبش آزادگان بحرين خاطرنشان کرد: زنداني کردن مردم و معترضان به دست رژيم آل خليفه در شرايطي صورت مي گيرد که ملت بحرين از احترام جهانيان برخوردار است و خواسته هاي قانوني خود را در نهايت بر رژيم حاکم تحميل خواهد کرد.

وي اظهار داشت: ملت بحرين توانست رژيم را وادار به عقب نشيني در موضوع محاکمه ورزشکاران کند. همچنين دستيابي به برخي از حقوق طبيعي شان ناشي از مبارزه فراوان شهروندان بحريني است.

شهابي افزود: مسوول تخريب هاي کنوني در بحرين جوانان نيستند بلکه مزدوران و اغتشاشگران وابسته به رژيم چنين اقداماتي را صورت مي دهند و سايت هاي اجتماعي هر روز اخبار و دلايلي را مبني بر مسووليت و نقش مستقيم نيروهاي اغتشاشگر وابسته به آل خليفه منتشر مي کنند.

وي اظهار داشت: نيروهاي آل خليفه با همکاري نيروهاي اشغالگر عربستاني اقدام به تخريب مساجد و حسينيه ها مي کنند و مزدوران رژيم بحرين در سراسر کشور به تخريب و ويراني مشغول هستند.

شهابي تأکيد کرد: تشکيل کميته بسيوني تلاشي از سوي رژيم بحرين براي جلوگيري از هر گونه تحقيق بين المللي بود و تشکيل اين کميته با اشاره آمريکا و انگليس صورت گرفت و با وجود اين که کميته بسيوني ساخته و پرداخته آل خليفه بود اما به شدت رژيم را به دليل ارتکاب جنايات محکوم کرد.

دبيرکل جنبش آزادگان بحرين گفت: پايداري مداوم ملت بحرين به ويژه پس از آنکه به طور قاطع ثابت شد که آل خليفه مرتکب جنايت عليه مردم بي دفاع اين کشور شده است، باعث شنيده شدن صداي بحريني ها در کميته هاي بين المللي از جمله کميته بين المللي حقوق بشر و ساير نهادهاي بين المللي شد. به همين دليل آنها در پي ارسال کميته هاي تحقيق به بحرين هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها