رييس کمیته امنيت داخلي مجلس:

رمز گشایی پهپاد آمریکا در مراحل نهایی است

رمز گشایی پهپاد آمریکا در مراحل نهایی است
يکشنبه 20 آذر 1390 - 19:34

رييس کميته امنيت داخلي مجلس شوراي اسلامي ايران با اشاره به مأموريت جاسوسي پهپاد آمريکا تأکيد کرد، کشف رمز اين هواپيما در مراحل نهايي خود قرار دارد.

"پرويز سروري" شامگاه یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نيروهاي مسلح بخشي را تحت عنوان جنگال براي جنگ الكترونيك دارد، و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين زمينه رشد بسيار خوبي داشته وتوانسته تقريبا به مقامي برسد كه شايد بعد از آمريكا هيچ كشوري اكنون اين ظرفيت را نداشته باشد.

سروری با تأکید بر دستاورد مهم نیروهای مسلح در به زمین نشاندن پهپاد جاسوسی آمریکایی افزود: نوع حساسيت آمريكا نشان مي دهد كه چه اتفاق بزرگي افتاده؛ ما توانستيم بر اساس بررسي هاي دقيق جنگ الكترونيك نرم افزاري كه آمريكايي ها اين پرنده را بوسیله آن هدايت مي كردند شناسايي و مديريت الكترونيك آمريكاييها بر اين پرنده را قطع كنيم، و از آن مهمتر هدايت اين پرنده را به دست بگيريم و آن را سالم به زمين بنشانيم.

وی تأکید کرد: اين امر بيانگر آن است كه ظرفيت هاي بسيار عظيمي در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي به وجود آمده، كه مي تواند در جنگ الكترويك با آمريكايي ها عرصه هاي جديدي را ايجاد كند.

سروری خاطرنشان کرد: اين هواپیما پيشرفته ترين نوع موجود در دنيا و در اختيار امريكايي ها است. به همين دليل حتي پنتاگون آن را در اختيار ندارد، و صرفا در اختيار سيا و براي مأموريت هاي جاسوسي مورد استفاده قرار مي گيرد.

سروری با رد ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه این پهپاد بصورت اتفاقی سرنگون شده، گفت: سطح پرواز اين هواپيما آنقدر بالا است كه خود آمريكايي ها اذعان مي كنند كه غير از مديريت الكترونيك و هدايت اين پرنده و نشاندن آن، هر راهكار ديگري به سقوط و نابود شدن آن مي انجامد.

سروری تأکید کرد: نرم افزاري كه در اين هواپيما تعبيه شده، درصورت بروز هرگونه اشكال آن را به صورت خودكار به مبدا پرواز باز مي گرداند؛ اين امر نشان مي دهد كه ايران توانسته مديريت الكترونيك آمريكايي ها را قطع كند، و آن را با هدايت خودش در منطقه اي كه مي خواسته فرود بياورد.

سروری خاطرنشان کرد: با توجه به اين كه اين هواپيما در عمق 250 كيلومتري خاك ايران به زمين نشانده شده، هر فرضيه ديگري باطل است؛ زيرا اگر اين هواپيما به هر دليلي از مسير خود خارج مي شد، بايد در مرز سقوط مي كرد و بصورت خودکار منهدم می شد.

مأموریت این هواپیما جاسوسی بود

سروری با اشاره به اینکه مأموريت اين هواپيما جاسوسي بود، تأکید کرد:  حساسيت آمريكايي ها درباره اطلاعات ذخيره شده در اين هواپيما بيشتر از خود آن است.

کشف رمز در مراحل نهایی خود قرار دارد

رييس کمیته امنيت داخلي مجلس شوراي اسلامي ايران افزود: اكنون كشف رمز اطلاعات آن صورت مي گيرد، و ما با دستيابي به اطلاعات محرمانه آمريكايي ها و نقشه آنها براي جاسوسي، به اطلاعات با ارزشي دست پيدا كنيم.

وی تأکید کرد: شكستن رمز اين هواپيما به نتايجي رسيده، و در مراحل نهايي خود قرار دارد.

سروری تأکید کرد: اقدامات مقتضي از زمان تحويل اين هواپيما صورت گرفته و بزودي به همه اطلاعات و اخبار محرمانه دست خواهيم يافت؛ و در آن زمان بعنوان اسناد در شكايت عليه آمريكا استفاده مي شود. زمان مشخصي نمي توان براي آن اعلام كرد ولي مي توان گفت كه پيشرفت خوبي صورت گرفته.

حاکمیت قانون جنگل بر سازمان ملل متحد

سروری خاطرنشان کرد: با دستيابي به اين اطلاعات ما مي توانيم هم طرح شكايت خود را جدي تر كنيم.

وی افزود: سازمان ملل در مقابل آزمايش بزرگي قرار گرفته. سازماني كه 3 قطعنامه را بر اساس ادعاهاي واهي آمريكا علیه ایران صادر كرده است.

سروری تأکید کرد: سازمان ملل بايد تا امروز قعطنامه اي را عليه تجاوزات و اقدامات مداخله جويانه و جاسوسي آمريكا صادر مي كرد، اين امر نمايانگر استانداردهاي دوگانه و حاكميت قانون جنگل بر سازمان ملل است كه امروز بصورت ابزاري در اختيار آمریکا قرار گرفته است.

رویدادهای اخیر ارتباطی با نفوذ اطلاعاتی آمریکا ندارد

سروری با تاكيد بر اينكه اتفاقهاي اخير و وقوع انفجار در بعضي مراكز حساس تنها حادثه بوده، و برخلاف ادعاهاي واهي آمريكا ارتباطي با عمليات نفوذي آمريكا ندارد، اظهار داشت: اتفاق هايي كه امروز در بعضي از مراكز حساس بوجود مي آيد در همه مراكز دنيا روي مي دهد؛ و اگر آمار حوادثي كه در مراكز حساس و حفاظت شده آمريكا و غرب استخراج

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها