دبيرکل کانون وکلاي سوريه :

حمص، دغدغه اصلی مردم سوریه

حمص، دغدغه اصلی مردم سوریه
دوشنبه 21 آذر 1390 - 04:25

دبيرکل کانون وکلاي سوريه با ذکر اينکه شهر مرزي حمص به جولانگاهي براي تروريست ها و توطئه عليه سوريه تبديل شده است، از نگراني مردم سوريه نسبت به وضعيت اين شهر خبر داد.

" احمد خليل " روز دوشنبه در دمشق به شبکه خبری العالم، گفت : شهر حمص به علت موقعيت مرزي و همسايگي با لبنان به مقصدي براي فعالیت گروه هاي تروريستي تبديل شده  و این گروه ها حمايت هاي مالي و نظامي خود را از جريان المستقبل لبنان و گروههاي سلفي دريافت مي کنند.

دبيرکل کانون وکلاي سوريه، با انتقاد از موضع اتحاديه عرب علیه سوريه، گفت: موضع سوريه از ابتداي بحران اين کشور درباره حضور ناظران اتحاديه عرب واضح و شفاف بود، اما از آنجا که اين اتحاديه از طرف هاي خارجي دستور مي گیرد باعث شده تا در مواضع خود درباره سوريه ترديد داشته باشد.

احمد خليل تصريح کرد: سوريه به وضوح بر حاکميت و قدرت ملي خود تاکید می کند و در صورتي که اتحاديه عرب حسن نيت دارد، بايد در تعامل با موضع سوريه بسيار شفاف باشد.

خليل افزود: وليد المعلم وزير خارجه سوريه از مدتها پيش خواستار حضور کميته اي از اتحاديه عرب براي ديدار با مقامات سوری است تا طرفين به صورت مستقيم با يکديگر ديدار و گفتگو کنند، اما پيشنهاد وليد معلم با مخالفت اتحاديه عرب مواجه شده است.

 



پربیننده ترین خبرها