عضو مرکز حقوق بشر بحرین هشدار داد:

تشدید نقض حقوق بشر در بحرین

تشدید نقض حقوق بشر در بحرین
دوشنبه 21 آذر 1390 - 05:20

عضو مرکز حقوق بشر بحرين با اشاره به تشديد نقض حقوق بشر در اين کشور، علت اصلي تداوم اين اقدامات را حضور ناقضان حقوق بشر در دستگاه هاي مختلف دولتي دانست.

" يوسف المحافظه " روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم در منامه اظهار داشت: با وجود گزارش کمیته تحقیقات "شریف بسيوني"، بسياري از موارد نقض حقوق بشر در بحرین همچنان ادامه دارد که در اين زمينه مي توان به حمله به مراسم مذهبی ساکنان منطقه المحرق و شهرک حمد اشاره کرد.

المحافظه با اشاره به اینکه بازداشت معترضان و فعالان سیاسی همچنان ادامه دارد، افزود: نيروهاي امنيتي به شمار زيادي از خانه هاي شهروندان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، حتي در چارچوب مجازات دسته جمعي مناطقي که در آنها اعتراضات دمکراسي خواهانه برگزار مي شود، اقدام به شليک گاز اشک آور به داخل منازل شهروندان کرده اند.

وي با تأکيد بر اينکه وضعيت امنيتي کشور بدتر از گذشته شده است، گفت: موارد نقض حقوق بشر که قبل از صدور گزارش بسيوني انجام مي شد نه تنها پس از آن نيز ادامه داشته بلکه حتي بر روند آن افزوده شده است.

يوسف المحافظه اظهار داشت: علت استمرار موارد نقض حقوق بشر اين است که همه مسئولان نقض کننده حقوق بشر در بحرين همچنان در مناصب خود اعم از ارتش، نيروي دفاعي بحرين، وزارت کشور و دستگاه امنيتي حضور دارند.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین افزود: همه عاملان نقض حقوق بشر در سمت های خود هستند و دولتي که حملات وحشيانه اي عليه شهروندان بي دفاع انجام داده بود، همچنان بر مسند قدرت است و در چنين وضعيتي، ادامه نقض حقوق شهروندان در بحرين طبيعي است.

يوسف المحافظه تأکيد کرد: هزاران نفر از کسانی که رژیم بحرین آنها را از کار برکنار کرده است در مقابل وزارت کشور تحصن کرده اند.

وی تأکيد کرد: با وجود دستور پادشاه و دولت و توصيه کميسيون بسيوني مبني بر بازگشت افراد اخراج شده، هنوز هزاران نفر از آنها به مشاغل خود بازگردانده نشده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها