عضو دفتر سياسي حزب سوسیالیست يمن:

صالح، عامل اصلی بی ثباتی یمن

صالح، عامل اصلی بی ثباتی یمن
دوشنبه 21 آذر 1390 - 05:58

عضو دفتر سياسي حزب سوسياليست يمن با تاکيد بر اينکه علي عبدالله صالح ديکتاتور يمن عامل اصلي بي ثباتي در کشور است، بر لزوم کنار رفتن کامل او از قدرت براي برقراري ثبات در يمن تاکيد کرد.

"علي صراري" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم در قاهره، تشکيل دولت " محمد سالم باسندوه" را گامي مهم و رو به جلو و در مسير اجراي طرح انتقال قدرت در يمن خواند.

عبد ربه منصور هادی معاون دیکتاتور یمن، محمد سالم باسندوة رئیس شورای ملی انتقالی معارض را مامور تشکیل دولت وفاق ملی کرده است.

به گفته صراري، هدف اصلي از مرحله انتقالي 3 ماهه اي که تاکنون نيمي از آن سپري شده، انتقال قدرت و اخراج کامل صالح از قدرت است.

صراري  افزود: عبدالله صالح اختياراتش را به معاونش منتقل کرده و اکنون رئيس جمهور افتخاري است،با اين حال، او بايد بطور کلي از قدرت کنار رود زيرا يمن جز با رفتن او به ثبات نخواهد رسيد.

اين فعال سياسي با طولاني خواندن مسير برقراري دمکراسي در کشورش خاطر نشان کرد: يمني ها برگزاري گفت وگوي ملي گسترده را با مشارکت همه گروه هاي سياسي و اجتماعي و بررسي مشکلات کشور پيش رو دارند.

الصراری برخي از مهم ترين مشکلات کشور را وضعیت جنوب يمن، جنگ هاي صعده، دمکراسي و نظام سياسي و انتخاباتي کشور بر شمرد و اولويت اصلی يمن را برقراري امنيت دانست و گفت: بازگرداندن نيروهاي نظامي به پادگان ها و بيرون کردن افراد مسلح از عرصه ها، اولويت اصلي کشور است.

عضو حزب سوسیالیست یمن، افزود: دولت در کنار کميته نظامي - امنيتي، عملا تلاش هايي را براي برقراري امنيت و بيرون بردن نيروهاي نظامي از عرصه به عهده گرفته به گونه ای که تلاش هاي آنها در تعز نتايجي را به دنبال داشته است.

وی افزود: تخليه شهر از افراد مسلح در حال انجام و آرامش به نوعي در حال بازگشت به مناطق بحراني است اما در صنعاء همچنان موانعي پیش روی برقراري امنيت وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها