عضو شورای مشورتی مصر:

انحلال شورای مشورتی مصر با انتخاب رییس جمهور

انحلال شورای مشورتی مصر با انتخاب رییس جمهور
دوشنبه 21 آذر 1390 - 16:54

يکي از اعضاي شوراي مشورتي مصر، تاکيد کرد اين شورا جايگزيني براي پارلمان و يا دولت اين کشور نخواهد بود، و مأموريت آن با انتخاب رييس جمهور پايان مي يابد.

 "عصام نظامي" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم در قاهره، گفت: شوراي مشورتي در بيانيه اي براي اطمينان بخشيدن به مردم و طرفهاي سياسي اعلام کرد که جايگزين پارلمان و يا دولت نيست، بلکه براي ارائه مشورت به شوراي نظامي تشکیل شده است.

وي با اشاره به اختلاف ديدگاه گروههاي سياسي در مصر در قبال انتخابات؛ و نيز درخصوص تشکيل شوراي مشورتي، افزود: ترس و نگراني هايي وجود داشت که اکثريت پارلماني خود قانون اساسي را وضع کنند؛ از اين رو بايد به مردم اطمينان داده مي شد که تدوين قانون اساسي به صورت توافقي خواهد بود.

نظامي خاطرنشان کرد: هيچ ترس و نگراني از اوج گرفتن جريان اسلامي در مصر وجود ندارد، زيرا اسلام در دل و جان هر شهروند مصري جاي دارد و اعضای اخوان المسلمين افرادی متمدن و ميانه رو هستند که حضورشان موجب سازندگي و پربارشدن کشور مي شود.

این عضو شورای نظامی حاکم با اشاره به اينکه نماينده حزب النور همچنان به فعاليت خود در شوراي مشورتي ادامه مي دهد، اظهار داشت: شوراي مشورتي به رغم عقب نشيني اخوان المسلمين از شورا به تماس و ارتباط با آنها ادامه خواهد داد.

نظامي تاکيد کرد: کميته موسسان که قانون اساسي را تدوين خواهد کرد، بايد متشکل از همه اقشار جامعه باشد و  شوراي مشورتي به بحث و بررسي تدابيري خواهد پرداخت که انتخاب اعضاي کميته موسسان از سوي پارلمان را ساماندهي مي کنند.

وي توضيح داد: وظيفه نخستين شوراي مشورتي که ارائه مشورت براي قانون گذاري است، در نشست مجلس الشعب و مجلس الشوري به پايان خواهد رسيد، اما به کار خود در ارائه مشورت ادامه خواهد داد تا اينکه رييس جمهور انتخاب شود.

 

22:26



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها