راهکار نظامیان برای دور زدن انقلابیون مصر

راهکار نظامیان برای دور زدن انقلابیون مصر
دوشنبه 21 آذر 1390 - 17:12

گروه هاي سياسي مصر با اعلام مخالفت با شوراي مشورتي که از سوي شوراي نظامي تشکيل داده است، هدف آن را دور زدن خواسته هاي انقلابيون دانستند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، احزاب اسلامی مصر معتقدند که پيروزي چشمگير آنها در مرحله اول انتخابات مجلس مصر باعث شده است که شوراي نظامي، به تشکيل شوراي مشورتي اقدام کند؛ اين درحاليست که نظاميان تشکيل شوراي مشورتي را تلاشي براي کم کردن بار مسئوليت دولت فعلي مي دانند.

"صبحي صالح" عضو کميته اصلاح قانون اساسي و نماينده مجلس مردم مصر در مصاحبه با شبکه خبري العالم، درباره اختيارات شوراي مشورتي، گفت: ما اختيارات قضايي، قانوني و اجرايي داريم، اما سئوال اين است که آيا مسئولان قضايي به جاي قضات انجام وظيفه مي کنند؟ يا اينکه قوه مقننه به جاي مجلس انجام وظيفه مي کند؟ يا قوه مجريه به جاي دولت که سوگند ياد کرده ، فعاليت مي کند؟

با وجود اینکه ليبرال ها خواهان تدوین قانون اساسي قبل از برگزاري انتخابات بودند، اما از نظر آنان شوراي مشورتي با هدف دور زدن خواسته هاي انقلابيون تشکيل شده و هدف از آن دخالت آشکار در تهيه قانون اساسي آينده مصر است.

"عبد الرحمن الجوهري" هماهنگ کننده حزب الکرامه در شهر اسکندريه به شبکه العالم گفت : شوراي مشورتي يکي از سناريوهاي شوراي نظامي مصر است که از خواسته هاي مردم و گروه هاي سياسي و به طور کلي انقلابيون فاصله دارد.

"رشاد عبد العال" سخنگوي رسمي ائتلاف مدني دمکراتيک نيز در این زمینه به خبرنگار العالم، گفت: شوراي نظامي با تشکيل به اصطلاح شوراي مشورتي، بار ديگر عليه اصلاحات در قانون اساسي کودتاي جديدي به راه انداخته است؛ و درصدد ايجاد ساختاري سياسي براي تدوین قانون اساسي جديد مصر است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها