اتهام عجیب پزشکان بازداشت شده بحرینی

اتهام عجیب پزشکان بازداشت شده بحرینی
دوشنبه 21 آذر 1390 - 18:19

دبير کانون پرستاران بحرين، از اقدام دادستاني کل بحرين در مطرح کردن اتهامات عجيب و جديد عليه پزشکان بازداشتي بحرين، مانند نگهداري سلاح سرد و تحريک مردم عليه سني ها خبر داد.

"ابراهیم الدمستاني" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم در منامه، گفت: اتهامات مطرح شده علیه پزشکان با حرفه آنها همخواني ندارد، و اين در حالي است که برخي از پزشکان متهم با زناني از اهل تسنن ازدواج کرده اند.

دبير کانون پرستاران‌ بحرین تأکید کرد: مساله تعجب آور اينست که اتهام نگهداري سلاح سرد به متخصصاني نسبت داده شده که هرگز چنين اقدامي را انجام نخواهند داد.

الدمستاني تأکید کرد: دستگاه قضائي در حالي اين اتهامات را به پزشکان نسبت مي دهد که گزارش بسيوني رییس کمیته تحقیق، پزشکان را از چنين اتهاماتي مبرا و وجود سلاح سرد در اختيار پزشکان را تکذيب کرده است؛ لذا پافشاري رژيم حاکم بر مطرح کردن چنين اتهامي به پزشکان نشان مي دهد که رژيم درپي بستن پرونده پزشکان نيست، بلکه مي خواهد از اين پرونده به عنوان عامل فشار بر گروه هاي سياسي استفاده کند .

الدمستاني درباره کارمندان اخراجي نيز گفت: گردهمائي روز يکشنبه مقابل ساختمان وزارت کار با حضور شخصيت هاي اجتماعي و علمي بحرين براي برگرداندن کارمندان اخراجي به سرکارشان برگزار شد.

دبير کانون پرستاران بحرين ادامه داد: رژيم آل خليفه وعده برگرداندن کارمندان اخراجي به سرکارشان را داده اما اين وعده هنوز عملي نشده است؛ پادشاه بحرين در ماه مبارک رمضان اعلام کرد که کارمندان اخراجي به سرکارشان بازگردانده خواهند شد، نخست وزير نيز چنين وعده اي داده است، اما هنوز به وعده خود عمل نکرده اند و هم اکنون هم گفته مي شود که کميته پيگيري گزارش بسيوني مساله کارمندان را در اولويت هاي خود قرار خواهد داد.

الدمستاني، گفت: اخراج و بازداشت پزشکان در جامعه تأثير سوء گذاشته است و بسياري از بيماران منتظر آزادي پزشکان هستند، اما هنوز هيچ خبري از تحقق این وعده ها نيست.

 

13:53



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها