تلاش اشغالگران برای تخریب آثار تاریخی قدس

تلاش اشغالگران برای تخریب آثار تاریخی قدس
دوشنبه 21 آذر 1390 - 19:17

قدس اشغالي(العالم) - خطيب مسجد الاقصي با محکوم کردن اقدام صهيونيستها در بستن پل باب المغاربه، اين اقدام را به هدف تخريب آثار تاريخي قدس دانست.

شيخ عكرمه صبري دوشنبه شب در مصاحبه با شبکه خبري العالم ، گفت: باب المغاربه يکي از دروازه هاي مسجدالاقصي است که

رژيم اشغالگر از زمان اشغال سرزمين هاي فلسطيني درسال 1967 برآن دست نهاده است.

وي افزود: آنچه درحال حاضر اتفاق مي افتد، بستن اين دروازه به منظور تعمير تپه اي است که  پايه هاي پل المغاربه بر آن تکيه دارد، و رژيم اشغالگر درصدد تعويض پايه هاي چوبي با پايه هاي فلزي است.

وي افزود : ما به دودليل با اين اقدام رژيم اشغالگر مخالفيم ؛ نخست اينکه بستن باب المغاربه درحيطه اختيارات این رژيم نيست، چرا که اين دروازه از جمله دروازه هاي خارجي مسجدالاقصي است. و مساله دوم اين است که تغيير آثار تاریخی اين منطقه در راستاي يهودي سازي قدس است که ما با اين تغييرات مخالفيم.

شیخ عکرمه صبری تأکید کرد: اين منطقه بخشی از اوقاف اسلامي است و ما با تغيير ماهيت اسلامي اين منطقه مخالفيم.

خطيب مسجدالاقصي تصريح کرد: اين تپه به ديوار غربي خارجي مسجد الاقصي تکيه دارد که به ديوار براق (ندبه ) معروف است و از ميان بردن اين تپه موجب سستي ديوار مذکور مي شود.

وي تاکيد کرد از ميان بردن اين  تپه که دربردارنده آثاري مربوط به دوره اموي است، به منزله تخريب آثار اسلامي به شمار مي رود.

شيخ صبري گفت: رژيم اسرائيل درصدد است که پل آهني بزرگي

براي تردد خودروهاي بزرگ به مسجدالاقصي بسازد و ما با اين اقدامات غيرقانوني و غيرانساني مخالفيم.

خطيب مسجد الاقصى گفت: ما در بيانيه اي از کشورهاي عربي و اسلامي خواستيم که رژيم اسرائيل را براي توقف اين گونه اقدامات تحت فشار قرار دهند.

 وي ادامه داد: ده روز پيش دولت هاي مصر و اردن براي توقف طرح رژيم صهيونيستي مبني بر تخريب اين تپه وارد عمل شدند و درنتيجه مسئولان رژيم  فعلا از طرح خود براي تخريب اين تپه عقب نشيني کردند.

وي تصريح کرد : اين مساله بدان معناست که دخالت سياسي نتايج مثبتي به دنبال دارد و ماموريت ما اين است که از طريق رسانه ها صدايمان را به گوش جوامع عربي و اسلامي برسانيم. 

 

12-14:47

پربیننده ترین خبرها