تلاش آمریکا برای جبران ضربه اطلاعاتی در لبنان

تلاش آمریکا برای جبران ضربه اطلاعاتی در لبنان
سه شنبه 22 آذر 1390 - 06:36

سازمان جاسوسي و اطلاعاتي آمريکا با همکاري کردن با سازمان جاسوسي رژيم در لبنان در واقع در جنايت‌هاي اين رژيم عليه مردم لبنان شريک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الاخبار لبنان در گزارش مشروحی از شکست‌های اطلاعاتی آمریکا در لبنان و ضربانی که مقاومت اسلامی لبنان بر پیکر سیا وارد آورد، نوشته است: "دانيل پاتريک مک ويلي" رئيس کنوني سازمان اطلاعاتي آمريکا در لبنان ، هفته گذشته، با شماري از دوستانش ديدار و گفتگو کرد.

این روزنامه لبنانی در تحلیل دلیل این دیدار نوشته است:‌به نظر مي‌رسد، هدف از ديدار مک ويلي کاستن از فشارهاي ناشي از موفقيت حزب‌الله در کشف فعاليت جاسوسي سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريکا باشد.

وي در اين ديدارها برای کاستن از فشار سیاسی، اطلاعاتی و روانی اقدام مقاومت در نابودی شبکه‌ جاسوسی آمریکا در لبنان مدعی شد آنچه منتشر شده بي‌پايه و اساس است. وي حتي مطالب روزنامه‌هاي آمريکايي را که به نقل از منابع رسمي در واشنگتن منتشر کرده بودند، تکذيب کرد تا به این ترتیب بر زخم عمیق و شکست مفتضحانه اطلاعاتی آمریکا سرپوش بگذارد.

الاخبار در ادامه به نقل از منابع آگاه خود در مقاومت اسلامی لبنان آورده است: برخي کارشناسان معتقدند که حزب الله بخش اندکي از اطلاعاتش در اين باره را منتشر کرده است که آن را می‌توان به این صورت تحلیل  و تفسیر کرد که مقاومت لبنان از فعاليت‌هاي دستگاه هاي جاسوسي آمريکا اطلاعات زيادي داشته و بر فعاليت اطلاعاتي آنها اشراف کامل دارد.

کارشناسان همچنين بر اين باورند که دستگاه اطلاعات و جاسوسي آمريکا در لبنان با دستگاه جاسوسي رژیم اسرائيل هماهنگ است و در نتيجه، در جنايت هاي اسرائيل در لبنان مانند اجراي عمليات و ترورها شخصيت‌ها شريک است.

این گزارش هم‌چنین به نقل از ناظران و کارشناسان سیاسی و امنیتی آورده است که فعاليت ديپلماتيک آمريکا در لبنان جداي از فعاليت جاسوسي آن نيست. علاوه بر آن، اين امر نشان مي دهد که دستگاه جاسوسي و اطلاعاتي آمريکا از دهه هشتاد قرن گذشته با دستگاه جاسوسي اسرائيل همکاري مي‌کند و به همراه ديگر سازمان هاي جاسوسي غربي براي فراهم کردن پوشش رسانه‌‌اي و لوجستيکي براي این رژیم تلاش مي‌کند و در اين خصوص سفارت‌خانه‌های کشورهاي غرب در لبنان نقش عمدهاي دارند.

بر اساس تحليلگران، همچنين مقاومت توانست آمريکاييها را وادار کند که در زمينه فعاليتشان در لبنان بازنگري کنند.

در همین حال نواف الموسوی از نمایندگان فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان با اشاره به اشراف اطلاعاتی مقاومت بر عوامل آمریکا از آنها خواست خود را تسلیم کنند. 

"دانيل پاتريک مک ويلي" رئيس کنوني سازمان اطلاعاتي آمريکا در لبنان است که به عنوان کارمند سياسي در سفارت آمريکا مشغول به کار است. وي از سال 2009 وارد لبنان شده  و جانشين "لوييس کاهي" است، ورود این فرد پس از شکست سنگین نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در سال 2006 آمریکایی‌ها را به جاسوسی از مقاومت اسلامی واداشت که در این اقدام خود ناکام بوده و واحدهای اطلاعاتی مقاومت اسلامی با رصد این اقدامات ضربات مهلکی به این واحد جاسوسی وارد کرد به گونه‌ای که آمریکا حتی تصمیم به تعطیلی واحد اطلاعاتی خود در لبنان گرفت.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها