موضع سست لندن در برابر آل‌خلیفه:

انجام اصلاحات ضروری است

انجام اصلاحات ضروری است
سه شنبه 22 آذر 1390 - 07:57

سفر حاکم مجمع‌الجزاير بحرين به لندن و ديدار وي با مقامات اين کشور هر چند پشت درهاي بسته بود و خبري از اين ديدارها به بيرون درز نکرد، اما بر اساس آنچه در اين ديدار گذشته، کامرون از حمد بن سلمان خواستار انجام اصلاحات و احترام به حقوق بشر و تحقق وعده‌ها شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از روزنامه القدس العربي، ديويد كامرون، نخست وزير انگليس در ديدار با حمد بن عيسي آل خليفه حاکم مجمع‌الجزایر بحرين كه در اولين سفر بعد از آغاز اعتراضات مردمی در اين كشور به لندن رفته، از وي خواست تا هر چه سريع‌تر به وعده‌هاي اصلاحات خود عمل كند.

هر چند که این تنها یک خواسته بوده و به نظر نمی‌رسد نخست‌وزیر انگلیس حاضر بوده فشاری بر حاکم بحرین وارد کند، اما آنچه که دفتر نخست‌وزیر انگلیس به مطبوعات داده، کامرون در جريان اين ملاقات از شيخ حمد بن عيسي آل خليفه خواست تا بدون هدر دادن وقت براي ايجاد اصلاحات در کشورش اقدامي انجام دهد.

بر اساس این گزارش حاکم بحرين نيز بر ضرورت حمايت انگليس از روند اصلاحات و حركت در اين مسير تاكيد كرد. وي در ادامه، خواهان حمايت و همكاري مسئولان انگليسي در خصوص انجام اصلاحات در زمينه عملكرد پليس و سيستم قضايي بحرين شد.

حاکم بحرين هم‌چنين در گفت‌وگو با كامرون تاكيد كرد كه تصميم گرفته است از همگان از جمله مخالفان اين كشور بخواهد تا نماينده‌اي را براي نظارت بر روند اصلاحات در دفتر وي تعيين كنند.

اين در حالي است كه دولت بحرين به برخورد خشونت‌آميز با تظاهرات مردمي و ناديده گرفتن موازين حقوق بشر در اين کشور متهم شده و جيمي باودن، سفير سابق انگليس در بحرين روش پليس آن کشور در پراکندن تجمع معترضان در ماه فوريه را مورد انتقاد قرار داده بود.

در ماه سپتامبر و پس از وعده دولت بحرين در رسيدگي به اين اتهامات، وزارت خارجه انگليس، سفير اين کشور در منامه را تغيير داد و در بيانيه‌اي اعلام کرد که مايل است به بحرين براي انجام اصلاحات و گذار به نظامي دموکراتيک کمک کند.

معترضان در بحرين خواهان اصلاحات دموکراتيک و به دست آوردن حقوق بيشتر براي مشارکت در سرنوشت سیاسی خود هستند. اين در حالي است كه عفو بين‌الملل اعلام كرده نبايد در بحرين شاهد انجام اعدام و يا محكوميت‌هاي ناعادلانه بود و حقوق بشر در اين كشور هم‌چنان زير پا گذاشته مي‌شود

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها