عضو دفتر سياسي جنبش الحوثي :

بحران اوضاع یمن به علت توافقنامه ریاض

بحران اوضاع یمن به علت توافقنامه ریاض
سه شنبه 22 آذر 1390 - 08:37

عضو دفتر سياسي جنبش الحوثي تاکيد کرد: توافقنامه امضا شده در رياض براساس طرح شوراي همکاري خليح فارس، توطئه اي عليه مردم و انقلاب يمن است که باعث بحراني شدن اوضاع اين کشور شده است.

" ضيف الشامي " در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: توطئه آمریکا، کشاندن یمن به جنگ و فتنه طائفه ای است.

وي افزود: رژيم علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن با همدستانش، همه تلاش خود را به کار بستند تا با ايجاد اين فتنه در یمن، از موضع بازنده خارج شده و توطئه خود را از طریق به اصلاح تشکیل "کابينه وفاق ملي" عملی کنند.

الشامی گفت: آنها همواره خواب تشکیل این کابينه را می دیدند که درحقیقت، کابينه وفاق ملی نیست بلکه کابینه نفاق است.

عضو دفتر سياسي جنبش الحوثي خاطرنشان کرد: در دولت جديد تشکيل شده در يمن، شماري از احزاب در تقسيم پست ها با حزب حاکم سهيم شده اند لذا اين دولت از نظر ما "دولتي باطل" است که چشم خود را به روی مطالبات مردم بسته و انقلابيون متحصن در ميادین را ناديده گرفته است.

وی افزود: اين دولت همچنين همه توانمندي ها، افراد متخصص و نيروهاي مخلص و کاردان کشور را به حاشيه رانده است تا جايي که گويا يمن از کساني که قدرت اداره کشور را دارند، خالي شده است و هيچ جايگزيني براي گروهي که سي سال است بر سرنوشت مردم سلطه یافته اند، وجود ندارد.

وي تاکيد کرد: جامعه يمن با همه طوایف و جناح ها و جوانان انقلابی خود مخالف اين دولت است.

الشامي در پايان اوضاع استان صعده در شمال یمن را آرام و باثبات توصيف و تاکيد کرد: اعضای جنبش الحوثي سعي کردند فتنه را محاصره کنند و جلوي فتنه انگيزي عناصر تندرو به منظور خدمت به توطئه هاي آمريکا را گرفتند.

پربیننده ترین خبرها