استقبال مردم سوريه از انتخابات شوراهاي محلي

استقبال مردم سوريه از انتخابات شوراهاي محلي
سه شنبه 22 آذر 1390 - 08:56

مردم سوريه روز دوشنبه براي انتخاب نمايندگانشان در شورا‌هاي محلي به پاي صندوق‌هاي راي رفتند و از نحوه برگزاري انتخابات اعلام رضايت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، قاضي نذير خيرالله رييس كميته قضايي فرعي دواير اتنخاباتي استان دمشق نيز در اين ارتباط گفت: انتخابات در فضاي آزاد، دمکراسي و شفاف برگزار شد و کميته تا اعلام نهايي نتايج انتخابات به شکايت ها و انتقادها مستقيم رسيدگي خواهد کرد.

وي با اشاره به فرايند سالم انتخابات گفت، هيچ تخلفي در جريان برگزاري انتخابات ثبت نشد و کميته هر نوع تسهيل و تدابيري را براي برگزاري خوب انتخابات فراهم کرد.

شهروندان سوري شرکت کننده در انتخابات از فرايند انتخابات و تدابير اتخاذ شده اعلام رضايت کردند.

در اين دوره از انتخابات كه از ساعت 7 صبح ديروز آغاز شد، 42 هزار و 889 نامزد بر سر 17 هزار و 588 كرسي رقابت کردند. هر نماينده شوراي محلي در سوريه براي مدت 4 سال انتخاب مي شود.

خبرگزاري سوريه (سانا) هم در این مورد گزارش داد انتخابات شوراي محلي سوريه در اين دوره نسبت به دوره قبل يعني سال 2007 ميلادي از نظر روند قانوني، شمار مراكز شوراي شهر و همچنين شرايط سياسي كنوني متفاوت است. اين اولين انتخاباتي است كه زير نظر كميسيون قضايي انتخابات برگزار شد كه به تازگي و در راستاي اصلاحات در اين كشور ايجاد شده است.

وزارت اداره امور محلي سوريه نيز 696 مركز جديد براي شوراي محلي در 26 شهر و 242 شهرك و 428 روستا بر اساس قانون جديد اداره امور محلي ايجاد كرد.با اين اقدام شمار مراكز اداري در سوريه به يك هزار و 335 مركز رسيد؛ در حالي كه قبل از صدور قانون جديد شمار اين مراكز 639 بود.

يكي ديگر از تفاوت هاي برگزاري انتخابات شوراهاي محلي در اين دوره نسبت به دوه هاي قبل سايه ناآرامي‌ها و رويدادهاي 9 ماه گذشته سوريه بر روند برگزاري اين انتخابات است. اين امر با توجه به ناآرام بودن برخي شهرهاي سوريه نسبت به ساير شهرهاي اين كشور موجب شده است تا دولت با مشكلاتي در شهرهايي چون حمص، حماه در مركز، ادلب در شمال غرب و درعا در جنوب براي برگزاري انتخابات مواجه شود.

حضور افراد مسلح و تروريست‌ها در ماه‌هاي اخير در شهرهاي مركزي سوريه، افزايش فعاليت هاي مسلحانه آنها، درگيري با نيروهاي نظامي، انتظامي و نيروهاي امنيتي سوري، وقوع انفجارها و افزايش خنثي سازي بمب‌هاي كار گذاشته شده از جمله مشكلاتي است كه دولت سوريه به احتمال زياد در روز برگزاري انتخابات با آن مواجه بوده است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها