امروز، مرحله دوم مبادله اسرا

امروز، مرحله دوم مبادله اسرا
سه شنبه 22 آذر 1390 - 09:11

عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي "حماس" تاکيد کرد که رژيم صهيونيستي امروز سه شنبه اسراي فلسطيني مشمول مرحله دوم مبادله اسراي امضا شده ميان طرفين در تاريخ 11 اکتبر گذشته را در يکجا جمع آوري مي کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ صالح العاروری طی اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که پس از جمع آوری اسرای باریکه غزه در زندان النقب و اسرای کرانه باختری در زندان عوفر، هر لحظه احتمال آزادی آنها وجود دارد.

العاروری با تکذیب تعیین تاریخ مشخص میان مصر و رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرا، تصریح کرد که بر اساس آنچه که طرف مصری اعلام کرده است این مساله ناشی از مسائل لوجستیکی صهیونیستی است.

وی افزود بر اساس توافقات صورت گرفته در جریان مذاکرات مبادله اسرا، مرحله دوم این مبادله حداکثر تا 18 دسامبر جاری اجرایی خواهد شد و 550 نفر از اسرای بیمار و سالخورده و کودک و برخی اقشار دیگر در این مرحله آزاد خواهند شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس همچنین اظهار داشت که هیچ کدام از اسرای مشمول مرحله دوم مبادله تبعید نخواهند شد و همگی آنها راهی شهرها و روستاهای محل زندگی خودشان خواهند شد و از سوی دیگر، اسرای "کیفری" در زمره این افراد قرار نخواهند گرفت، بلکه همه آنها از اسرایی هستند که به دلایل امنیتی و شرکت در عملیات های مقاومتی حبس شده اند.

مقاومت فلسطین و جنبش حماس برای سالیان متمادی با میانجی‌گری طرف مصری در حال مذاکره با طرف صهیونیستی برای مبادله اسرای فلسطینی در قبال تحویل گلعاد شالیت بودند و در نهایت در تاریخ 11 اکتبر گذشته توافق کردند که در قبال آزادی شالیت، 1027 نفر از اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد و حبس های طولانی مدت از زندان خارج شوند.

در همین راستا، نخستین مرحله مبادله اسرا در تاریخ 18 اکتبر گذشته اجرا شد و 477 نفر از اسرای مرد و زن صهیونیستی از زندان ها آزاد شدند و قرار شد که مرحله دوم این مبادله نیز تا تاریخ 18 ماه دسامبر جاری برگزار شود و 550 اسیر دیگر فلسطینی نیز از زندان های صهیونیستی خارج شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها