کارشناس امور آمریکا:

مالکي از موضع برتر به آمریکا رفته است

مالکي از موضع برتر به آمریکا رفته است
سه شنبه 22 آذر 1390 - 09:48

يک کارشناس برجسته امور آمريکا گفت: نوري مالکي نخست وزير عراق به آمريکا نرفته است تا ديکته هاي واشنگتن را دريافت کند وي بلکه با توجه به موضع برتر رهبران عراق درباره توافقنامه هاي امنيتي، سياسي و اقتصادي با آمريکا به اين کشور سفر کرده است.

علی یونس در گفتگو با شبکه خبري العالم درباره اهداف سفر مالکی به واشنگتن افزود:عراق دولت نوپايي است و همچنان در عرصه هاي مختلف نظامي و اقتصادي ضعيف است و سفر مالکي براي امضاي توافقنامه با آمريکا و توسعه در عرصه هاي نظامي و اقتصادي با اين کشور صورت گرفته است.

وي درباره خروج نيروهاي آمريکايي از عراق گفت: خروج این نيروها از عراق به معناي خروج آنها از منطقه نيست زيرا آمريکا پايگاه هاي مختلفي در برخي کشورهاي عربي مجاور عراق دارد.

یونس گفت: عراق براي آمريکا داراي اهميت است از اين رو آمريکايي ها به طور گسترده در عراق خواهند ماند و آنها پس از پايان مهلت خروج نيروهاي آمريکايي تا پايان سال جاري میلادی از عراق،20 هزار نيروي خود را همچنان در این کشور نگه خواهند داشت.

وی افزود: آمریکایی ها دفتر همکاري نظامي برای تجهیز ارتش عراق خواهد داشت و علاوه بر آن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" و پلیس فدرال آمریکا "اف بي اي" نيز در عراق دفتر خواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها