نماینده مجلس الشعب سوریه:

انتخابات سوريه؛ عامل ارتقاي نظام مدیریتی

انتخابات سوريه؛ عامل ارتقاي نظام مدیریتی
سه شنبه 22 آذر 1390 - 10:15

نماينده مجلس الشعب سوريه گفت: انتخابات شوراي شهر و مناطق در سوريه سبب ارتقاي نظام مديريتي شد به گونه اي که از اين به بعد مراکز شهرها و مناطق براي اوضاع بومي و برآوردن خواسته هاي ساکنان، تصميم گيري خواهند کرد.

 احمد منير " در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اين سيستم مدیریتی جدید اختيار تصميم گیری در مورد امور محلی را خود شهرها و مناطق واگذار می کند.

وي افزود : این سیستم سبب خواهد شد كه بسياري از مشکلات و نيازها در سطح پايين تر مدیتریتی حل و فصل شود زيرا روساي شوراها از اختيار اتخاذ تصميمات قطعي برخوردار خواهند بود.

نماينده مجلس الشعب سوريه در ادامه با انتقاد از مدعيان دفاع از مطالبات مردم که همواره داعيه خيزش مسالمت آميز براي احقاق حقوق شهروندان دارند، گفت: اين افراد در انتخابات غايب بودند در حالي که خود اين افراد خواهان حَکَم قرار دادن صندوق هاي راي بودند. انتخابات شوراهاي محلي نقاب از چهره اين افراد که چيزي جز عروسک هايي در دست بيگانگان نبودند، برداشت.

وي تاکيد کرد : با وجود تلاش خرابکاران در برخي مناطق براي سنگ اندازي در برابر روند برگزاري انتخابات و جلوگيري از مشارکت مردم در انتخابات با تهديد سلاح و بمب هاي صوتي، با اين حال در خصوص مرحله بعد از انتخابات خوش بين هستم و اتفاقات يک شهر يا يک استان ، چرخ حرکت 23 ميليون سوري را متوقف نخواهد کرد. اين در حالي است که انتخابات در شهرهايي که ساکنان آن ها به سبب فعاليت گروهک هاي مسلح نتوانستند در آن شرکت کنند؛ بار ديگر در صورت فراهم شدن شرايط مناسب به صورت اصولي برگزار خواهد شد.

احمد منير" در پايان خاطرنشان کرد که قانون جديد اداره مناطق مساله تازه اي نيست و از حوادث ماه هاي اخير نشات نگرفته، بلکه طرحي است که از سال 2005 در دست بررسي بوده و براي اجرايي شدن آن کميته هايي به ساير کشورهاي جهان اعزام شده بودند تا از تجربه هاي آنان مطلع شوند و روز دوشنبه اين انتخابات در چارچوب اصلاحات هدفمند و به منظور مشارکت هر چه بيشتر مردم در اداره کشور اجرايي شد.

برگزاري انتخابات شوراهاي محلي در سوريه طی ديروز (دوشنبه 21آذر)  تغييري بي سابقه در فرايند انتخابات در اين کشور به شمار مي رود.
اين انتخابات از آن جهت که هم سو با تحرکات مثبت اصلاحات در سوريه و در جهت برآوردن خواسته هاي مردم برگزار مي شود ، حايز اهميت است و نخستين گام عملي در خصوص اجراي قانون انتخابات عمومي به شمار مي رود. قانوني که سنگ بناي برگزاري فرايند انتخابات در سوريه محسوب مي شود و ضامن برگزاري انتخابات و حق نامزدها در نظارت بر آن است. 

پربیننده ترین خبرها