ترکیه در حال تجدیدنظر است

ترکیه در حال تجدیدنظر است
سه شنبه 22 آذر 1390 - 11:01

مخالفان سوري به دليل اعتماد به ترکيه، روزهاي سختي را پشت سر مي‌گذراند و آنگونه که منابع خبري گزارش مي‌دهند، ميان شورشيان مسلح موسوم به ارتش آزاد سوريه و مخالفان سياسي که در جرياني بنام مجلس ملي سوريه گرد آمده‌اند شکاف‌ها بيشتر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از شام‌پرس، اخیراً دولت ترکیه که شورشیان مسلح سوری را پناه داده و آنها را تجهیز می‌کند، با طرح درخواست فرمانده این شورشیان بنام ریاض الاسعد برای مصادره دارایی‌های مجلس ملی به رهبری برهان غلیون مخالفت کرده است. بر اساس این گزارش ترک‌ها برای ادامه حمایت خود از این شورشیان مسلح شرط و شروطی را تعیین کرده‌اند که به باور برخی از ناظران شروع مرحله تازه‌ای در روند دخالت‌های این کشور در امور داخلی سوریه به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، ترکیه که متوجه این موضوع شده که نظام حاکم بر سوریه به این سادگی سرنگون نخواهد شد و شورشیان نظامی هم بر خلاف آنچه که می‌گویند هیچ کاری از دستشان بر نمی‌آید و از جانب دیگر جریان‌های سیاسی قدرتمند منطقه‌ای مانند ایران، عراق، مقاومت اسلامی لبنان و همچنین جریان‌های بین‌المللی نیز حمایت از سوریه را در دستور کار قرار داده‌اند، در صدد کوتاه آمدن از ماجرا دارد و می‌خواهد تنها از جریان‌های سیاسی مانند اخوان المسلمین که حرف‌شنوی بیشتری از آنکارا دارند، حمایت کند.

گفته می‌شود حمایت‌های دولت آقای اردوغان از شورشیان مسلح سوری و مجادله این کشور با سوریه مخالفت‌های شدیدی را در ترکیه هم باعث شده است. در حالی که قطع روابط اقتصادی با سوریه میلیاردها دلار به اقتصاد ترکیه ضریه می‌زند، در بعد امنیتی نیز خطر سرایت ناآرامی‌ها به ترکیه به دلیل بافت جمعیتی متفاوت آن بسیار زیاد است و همین موضوع نگرانی‌های عمده‌ای را در ترکیه به خصوص میان احزاب مخالف باعث شده است.

شام پرس همچنین به نقل از مرکز مطالعاتی واشنگتن برای خاور نزدیک نقل کرده که در میان شورشیان مسلح سوری، گروهی از شبه‌نظامیان لیبیایی هم دیده می‌شوند که پیش از این اخباری در مورد حضور نزدیک به 700 تن از آنها به فرماندهی عبدالحکیم بالحاج منتشر شده بود. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها