صدر: آمریکا همچنان بر عراق فشار می‌آورد

صدر: آمریکا همچنان بر عراق فشار می‌آورد
سه شنبه 22 آذر 1390 - 11:14

رئيس جريان صدر در عراق روز سه شنبه از سفر نوري المالکي نخست وزير اين کشور به ‌آمريکا انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم مقتدي صدر در ديدار با هوادارانش در شهر نجف سفر نوري المالکي به آمريکا را ضعفی سياسي توصيف کرد، زيرا اين سفر در شرايطي صورت گرفته است، که نظاميان‌آمريکايي در آستانه خروج از خاک عراق تا اواخر امسال (ميلادي) هستند، و واشنگتن هم اکنون دولت عراق را به شدت تحت فشارگذاشته است تا با اعطاي حق مصونيت قضايي به تعدادي از نظاميان‌‌ آمريکايي در عراق پس از سال 2011موافقت کند.

اين روحاني شيعه اعلام کرد پس از پايان ماه دسامبر، هيچ نظامي آمريکايي حق ندارد در خاک عراق باقي بماند. مقتدي صدر در ادامه گفت: سفر مالکي به آمريکا محبوبيت او را در عراق کاهش مي‌دهد. وي افزود، سفر مالکي به آمريکا با دستورات ديني و اعتقادي مغايرت دارد زيرا بر اساس اصول اسلامي ، مسلمان شيعه نبايد به مکاني که حاکمان آن حامي ظلم و تروريست هستند، سفر کنند حال آنکه آمريکا استکبار جهاني و ظالم است.

به گزارش خبرگزاري‌ آلمان از نجف، مقتدي صدر در ادامه از نخست وزير عراق خواست به جاي زيارت از قبرهاي نظاميان ارتش آمريکا با اتباع عراقي در اين کشور ديدار و از زندانيان، اسرا، زخمي‌ها، آسيب ديدگان و محرومان عراقي دلجويي کند. وي افزود آمريکا محور شرارت است و بسياري از مشکلات فعلي مردم عراق نتيجه حمله نظامي اين کشور به عراق است و همه نظاميان آمريکايي بايد هر چه زودتر خاک عراق را ترک کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها