در پی مواضع ضد سوری ترکیه:

حزب خلق جمهوری خواه ترکیه به دولت هشدار داد

 حزب خلق جمهوری خواه  ترکیه به دولت هشدار داد
سه شنبه 22 آذر 1390 - 13:46

«حزب خلق جمهوري خواه » ترکيه به دولت اين کشور درباره وخامت وضع اقتصادي ناشي از توقف روابط تجاري با سوريه هشدار داد و خواستار تشکيل کميته‌ تحقيق در اين باره شد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری «سانا»، شماری از اعضای حزب پیش‌گفته ترکیه از ریاست پارلمان ترکیه خواستند، برای تحقیق درباره آخرین تحولات روابط اقتصادی سوریه و ترکیه کمیته تحقیق تشکیل دهد.

 «محمد شکار»، سخنگوی این حزب و عضو پارلمان ترکیه، از اعضای پارلمان خواست، هر چه سریع‌تر، با تشکیل این کمیته تحقیق موافقت کنند تا درباره بحران اقتصادی ناشی از قطع روابط اقتصادی بین دو کشور تحقیق کند.

وی با بیان اینکه دولت کنونی ترکیه مسئول وضع کنونی در روابط اقتصادی با سوریه است تاکید کرد: به علت تصمیم‌ها و تدابیر اقتصادی دولت علیه سوریه، اقتصاد ترکیه متحمل خسارت‌های زیادی شده است، به گونه‌ای که از ماه ژوئیه تاکنون حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی حزب خلق جمهوری خواه تصریح کرد: مبادلات روزانه تجاری در مرزهای ترکیه و سوریه کاملا متوقف شده است، به گونه‌ای که اکنون، صادرات ترکیه از راه سوریه به کشورهای عربی به شدت در معرض تهدید قرار دارد.

از سوی دیگر، «محمد اوزگل»، رئیس اتاق بازرگانی منطقه مرزی «کلیس»، وضع این شهر را از زمان متوقف شدن حرکت تجاری با سوریه بسیار دشوار توصیف کرد.

وی از دولت ترکیه خواست در مواضع‌اش درباره سوریه بازنگری کند و گفت: ملت دو کشور با یکدیگر برادرند و نباید به دیگران اجازه داد تا روابط دو کشور را تخریب کنند.

 «کمال قلیچدار» رهبر حزب جمهوری‌ خلق خواه ترکیه هفته پیش دولت اردوغان را متهم کرد که به ابزاری برای واشنگتن علیه سوریه و کل منطقه تبدیل شده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها