دولت يمن برآمده از ملت نيست

دولت يمن برآمده از ملت نيست
سه شنبه 22 آذر 1390 - 15:36

يکي از جوانان انقلابي يمن گفت: دولت جديد برآمده از ملت انقلابي نيست ازاين رو در سايه مواضع مخالف ملت، چنين دولتي با چالش هاي جدي مواجه است.

يکي از جوان انقلابي يمن در گفت وگو با خبرنگار العالم تصريح کرد: دولت جديد ارتباطي با ما و ملت ندارد و نماينده ملت نيست. ملت براي توافق درباره طرح شوراي همکاري خليج فارس، از اين دولت حمايت و به آن اعتماد نکرده است.

يکي ديگر از جوانان انقلابي يمن به العالم گفت: انقلاب چيزي نيست که رژيم و مخالفان بتوانند آن را بين خود تقسيم کنند. ما براي ايجاد کشوري مدني و مدرن بر اساس عدالت، برابري و رعايت حقوق بشر قيام کرده ايم.

فارس الحميري روزنامه نگار يمني در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: مهمترين چالش هاي پيش روي دولت وفاق ملي علاوه بر مشکلات اقتصادي، چالش هاي امنيتي است که شامل وجود افراد مسلح و سنگرها در خيابانها و محله هاي صنعا و ديگر شهرهاي يمن است.

از سويي ديگر، جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل براي اطلاع يافتن از خواسته هاي انقلابيون پيش از ارايه گزارش خود به شوراي امنيت با چند تن از رهبران جوان انقلاب يمن در صنعا ديدار کرد.

وي گفت: ما خواستار رعايت حقوق بشر، توقف خشونت و پيشرفت مسالمت آميز روند سياسي با مشارکت همه به خصوص جوانان هستيم تا آرمان هاي جوانان در خصوص تغيير، ايجاد دموکراسي و دولت قانونگرا برآورده شود.

22/9/1390

13 - 00:36

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها