برای دور زدن انقلاب مردم یمن:

تاکید ریاض بر حمایت از دولت دست‌نشانده‌اش در یمن

تاکید ریاض بر حمایت از دولت دست‌نشانده‌اش در یمن
سه شنبه 22 آذر 1390 - 16:17

عربستان سعودي درادامه تلاش براي دور زدن انقلاب مردم يمن و جلوگيري از برآورده شدن خواسته‌هاي اصلي آنها اعلام کرد همه جانبه از دولت دست نشانده يمن حمايت مي‌کند.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در حالی که مردم یمن بر ادامه انقلاب مردمی تا سرنگونی رژیم حاکم،، محاکمه «علی عبدالله صالح»، دیکتاتوراین کشور و تشکیل دولت ملی در تاکید می‌کنند، عربستان سعودی در ادامه تلاش برای دور زدن انقلاب این کشور اعلام کرد: ریاض از یمن در عرصه‌های مختلف حمایت و فراورده‌های نفتی آن را تامین خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (و.ا.س) اعلام کرد، «سعود الفیصل»، وزیر امور خارجه این کشور، در گفت‌وگوی تلفنی با «محمد سالم باسندوه»، نخست وزیر منصوب عربستان، اعلام کرد: پادشاه عربستان به تامین نیازهای یمن، از جمله فراورده‌های نفتی آن، توجه دارد.

عربستان سعودی در حالی پیشنهاد تامین نیازهای رژیم حاکم  یمن را مطرح کرده است که مردم این کشور همه روزه با برگزاری تظاهرات گسترده با دولت کنونی، که متشکل از نیروهای صالح با احزاب دیدار مشترک است، مخالفت می‌کنند؛ زیرا خواسته اصلی مردم براندازی رژیم، محاکمه صالح و تشکیل دولت جدید ملی و برآورده شدن خواسته‌های انقلابیون می‌دانند.

 مردم این کشور با بیان اینکه به هيچ‌وجه به توافقنامه رياض، که صالح با احزاب ديدار مشترک امضا کرد، اهميت نمي‌دهند تاکید می کنند، هدف از انقلاب مردم يمن رسيدن به قدرت و تقسيم سمت‌ها نيست، بلکه اولين هدف، براندازي رژيم حاکم و مجموعه فاسدان اطراف آن است که مدت 33 سال ديکتاتوري را بر کشور حاکم کرده‌اند.



پربیننده ترین خبرها