حمايت روسيه ازدمشق دربرابر غرب،

نزاع برسر سوريه در سازمان ملل

نزاع برسر سوريه در سازمان ملل
سه شنبه 22 آذر 1390 - 17:47

نيويورک ( العالم)ـ روسيه و چين درصورتي حاضر به مشارکت در نشست غير علني شوراي امنيت شدند که کميسر حقوق بشر سازمان ملل در باره اوضاع انساني سرزمين هاي اشغالي سخن بگويد و اين مساله به نزاع بين روسيه با غرب بر سر سوريه انجاميد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبري العالم از نيويورک، چين و روسيه براي حضور در اين نشست شرط کرده بودند که "ناوي بيلاي"، کميسر حقوق بشر سازمان ملل، درباره اوضاع انساني اراضي اشغالي فلسطين سخن بگويد.

ناوي بيلاي درحالي هدف از اين شرط را انحراف اذهان از وضعيت جاري سوريه عنوان کرد که روسيه با رد اين ادعا طرف ديگر را متهم به آتش بياري براي درگيرهاي سوريه و کشاندن آن به سمت جنگ داخلي متهم کرد.

"ويتالي چورکين" ، نماينده دايم روسيه در سازمان ملل، گفت: شوراي امنيت سوم اوت گذشته با صدور بيانيه اي تنها راه حل بحران سوريه را گفت وگو دانست اما برخي از اعضا بطور علني از تغيير نظام اين کشور سخن مي گويند.

وي خاطر کرد: تشويق به خشونت ممکن است سوريه را وارد جنگي کند که صدها هزار نفر قرباني بگيرد.

بشار الجعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم ، کميسر حقوق بشر را به ناديده گرفتن 16 سند رسمي سوريه در تبيين رويدادهاي کشورش متهم کرد.

وي آمريکايي ها را نيز به بحراني کردن وضعيت سوريه براي پوشش شکست شان در عراق و پشتيباني از رژيم اسراييل متهم کرد.

الجعفري اعلام کرد که آمريکا و متحدانش تلاش مي کنند با گشودن جبهه ديگري، اذهان را از جنايت هاي واشنگتن در عراق منحرف کنند.

 نماينده سوريه در سازمان ملل متحد اين سخنان را بعد از پايان نشست غير علني شوراي امنيت درباره وضعيت سوريه و فلسطين بيان داشت.

شوراي امنيت اما در ميان اختلاف نظرها درباره موضوعات مطرح در نشست اين شورا نتوانست هيچ موضع جديدي را درباره بحران سوريه و فلسطين اتخاذ کند.
 - 12-51-28

پربیننده ترین خبرها